vineri, 22 august 2008

Obreja a făcut scandal

Preşedintele Federaţiei Române de Box, şef al turneului olimpic, acuză corupţia şi aranjamentele din sportul cu mănuşi.
Rudel Obreja, preşedintele Federaţiei Române de Box şi vicepreşedinte al Federaţiei Internaţionale de Box (AIBA), a tulburat ieri apele, la Beijing, convocând o conferinţă de presă pentru a face dezvăluiri despre corupţia şi aranjamentele din sportul cu mănuşi la nivel de amatori.
Gestul lui Obreja a atras atenţia mai ales că românul este delegat tehnic la turneul de box din cadrul Olimpiadei de la Beijing, adică este şeful concursului.
„Ceea ce se întâmplă aici este o mare ruşine pentru boxul amator“, şi-a început Obreja conferinţa, la care au asistat zeci de jurnalişti.
„Deşi judecătorii meciurilor ar trebui stabiliţi printr-un program de computer, ei bine Ho Kim, directorul general al AIBA, îi numeşte şi îi schimbă după bunul plac. Asta se poate proba cu foile oficiale, pe care sunt tăiaţi şi adăugaţi alţi arbitri. Lucrul acesta s-a întâmplat la 60-70 la sută dintre meciurile disputate aici. Pe 19 august, înaintea unui meci al românului Georgian Popescu, a venit şi la mine şi m-a întrebat ce arbitri nu vreau la respectiva luptă. I-am spus că eu sunt la Beijing în calitate de oficial AIBA şi nu de preşedinte al Federaţiei Române de Box, aşa că nu mă interesează numele judecătorilor“, a continuat românul.
Preşedintele FR Box, acuzat de dare de mită
Imediat, oficialii AIBA au început să mişune prin sala de conferinţă şi i-au cerut lui Obreja să nu mai declare nimic. Fiindu-le jenă să-l ia pe român pe sus cu forţele de ordine în faţa unei săli pline de jurnalişti, şefii boxului mondial au ordonat întreruperea microfoanelor şi a luminii.
A apărut şi coreeanul Ho Kim, care-i implora pe ziarişti să-l ignore pe Obreja. Văzând că nu are succes, a început să ţipe: „Acest om (n.r. - Obreja) a încercat să mituiască judecătorii cu sute de euro, dar eu l-am blocat. Voi aduce probe. Nu-l credeţi“. Jurnaliştii continuau să fie însă interesaţi de Obreja, care nu mai contenea să răspundă la întrebări.
Circul a culminat cu apariţia lui Thomas Virgets, preşedintele federaţiei din SUA, care a anunţat că o comisie de disciplină a AIBA se va întruni pentru a analiza cazul.
Oficialii AIBA au anunţat pentru zilele următoare o reacţie oficială, dar deocamdată s-au limitat în a da din umeri şi a încerca să reducă proporţiile scandalului.

Coreeanul Ho Kim, directorul general al AIBA, a trecut la ameninţări când a văzut că nu reuşeşte să oprească declaraţiile lui Rudel Obreja. Asiaticul a început să urle că românului îi va fi retrasă acreditarea şi, implicit, statutul de delegat tehnic la turneul olimpic, aşa că nu mai are nicio calitate oficială să vorbească. „Mă aştept să nu mai fiu primit nici în sala de concurs. De aceea nici n-am făcut aceste dezvăluiri mai devreme. Probabil că voi fi dat afară şi din funcţia de vicepreşedinte al AIBA. Nu mă tem pentru viaţa mea, fiindcă până la urmă toţi suntem datori cu o moarte. M-am săturat de mafia din box!“, a tunat Obreja.

Sursa :www.evz.ro

Niciun comentariu: