luni, 2 noiembrie 2009

Primul muzeu al crucilor de lemn din Gorj a fost inaugurat în satul Măceşu


Complexul muzeal a fost amenajat în incinta şcolii generale, care a fost închisă din cauza numărului mic de copii din sat. Expoziţia cuprinde 40 de cruci şi troiţe din lemn, unele vechi de peste 100 de ani.

Acestea au fost aduse din localităţile Novaci, Pociovalişte, Cernădie, Vladimir şi Turburea şi au fost realizate de meşteri picepuţi.

„Eu am copilărit aici şi am solicitat primarului de la Târgu-Cărbuneşti terenul şi clădirea fostei şcoli. Intenţionez să mai aduc 300 de astfel de cruci. Turiştii vor fi curioşi să vină să le vadă“, a spus directorul Palatului Copiilor din Târgu-Jiu, Pompiliu Ciolacu. În incinta muzeului va fi expusă o colecţie de obiecte vechi, folosite pe vremuri de ţăranii gorjeni.

La inaugurarea muzeului au participat şi sătenii din Măceşu. „Aici am făcut eu clasa I. Sunt surprinsă că şcoala s-a transformat într-un muzeu de cruci, dar mă bucur de iniţiativă“, a spus Elvira Băltăreţu, localnică.aici

Măceşu este satul copilăriei mele. Părinţii mei locuiesc la 100 de metri de curtea şcolii care a devenit acum muzeu, iar tatăl meu a fost învăţător la această şcoală aproape 30 de ani. Într-un fel mă bucur pentru că s-a înfiinţat acest muzeu, dar sunt şi trist pentru că şcoala în care am făcut primele 4 clase nu mai există.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Hello from Russia!
Can I quote a post "No teme" in your blog with the link to you?

Mirea spunea...

E o intamplare sinistra poate,o scoala generala inchisa(datorata in primul rand scaderii natalitatii)transformata in muzeu de cruci...sirul evenimentelor de aici intruchipeaza mai mult imaginea cenusie a unei tari care se considera in plina dezvoltare de 20 de ani.Initiativa este foarte buna pt ca primarul putea transforma vechea scoala intr-o carciuma spre ex.;mai rar un om politic ridica cultura si traditia la rangul pe care il merita,sa speram ca peste ani satul gorjean va deveni celebru pt acest muzeu.