sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Profesorul universitar Michael Shafir a anunţat că îi va returna preşedintelui Traian Băsescu ordinul “Meritul pentru Învăţământ” în semn de protest faţă de promulgarea Legii Educaţiei Naţionale

         Profesorul universitar Michael Shafir a anunţat ieri în cadrul unei emisiuni de pe TVR Cluj că îi va returna preşedintelui Traian Băsescu ordinul “Meritul pentru Învăţământ” în grad de ofiţer, care i-a fost oferit în octombrie 2009, în semn de protest faţă de promulgarea noii Legi a Educaţiei Naţionale.
Michael Shafir a precizat că legea îl afectează în mod direct şi personal întrucât noua lege nu  îi va permite să mai lucreze în cadrul universităţii decat pe sistemul “plata cu ora”.
“Dacă aş fi dorit o asemenea plată, aş fi ales altă meserie, aş fi început-o mult mai tânăr şi aş fi practicat-o pe centură. Până acum aş fi strâns destui bani ca să nu mai fiu îngrijorat de o legislaţie sau alta”
Profesorul Shafir a declarat că protestul său este şi unul de principiu fată de o lege care politizează învăţământul. 
“Tinta principală în acest scop devin cei aproximativ 4.000 – 5.000 de profesori universitari care urmează să fie forţaţi să se pensioneze pentru a fi înlocuiti cu conducători de doctorate neexperimentaţi, dar aliniaţi politicii guvernamentale sau reduşi la tăcere de către cei ce au «pâinea şi cuţitul»”
Sursa: www.citynews.ro 
L-am cunoscut pe profesorul Michael Shafir şi am avut de două ori ocazia să asist la prelegerile sale pe tema Holocaustului. În fiecare din ultimii 7 ani am mers la cursurile de formare pe tema Holocaustului şi, de două ori, l-am avut printre formatori si pe domnul Shafir. Ca să fiu sincer, în fiecare an am mers pentru a-i urmări pe Michael Shafir, Chava Baruch, Liviu Beris si Oliver Lustig. Din nefericire, nu am avut acest privilegiu în fiecare an. Îl admir mult de tot pe excelentul profesor Shafir şi nu mă surprinde acest gest.

Niciun comentariu: