marți, 22 septembrie 2009

Comisia prezidentială recomandă interzicerea prin lege a meditaţiilor cu elevii proprii

Meditatiile date elevilor din scoli ar trebui interzise prin lege, ca masură pentru reducerea inegalitatilor de tratament existente intre elevii din aceeaşi clasă, consideră Comisia prezidentială pentru analiza riscurilor sociale si demografice. "Este necesară o interdictie explicita, prin lege, pentru per­sonalul didactic de a desfăşura activităţi de tip after-school sau meditatii cu elevi proprii, in afara unitatii scolare in cauza", se arata in raportul Comisiei, citat de NewsIn. Propunerea vine in contextul in care meditatiile date elevilor din scoli reprezinta, de multi ani, o practica frecventa in randul multor cadre didactice, pregatirea particulara vizand in special materiile prioritare in perspectiva examenului de bacalaureat si a celui de admitere la facultate.
Sursa: www.ziua.ro

Şi eu cred că trebuie interzise meditaţiile pe care le fac profesorii cu elevii pe care îi au la clasă. Toţi elevii trebuie trataţi în mod egal şi toţi trebuie să aibă aceleaşi şanse. S-a ajuns prea departe. Presa a prezentat cazuri de profesori care, în mod intenţionat, acordă elevilor note foarte mici pentru a deschide astfel calea meditaţiilor oferite în particular. Mi se pare că este o practică, cel puţin, imorală.

8 comentarii:

Anonim spunea...

Cred ca putem vorbi de moralitate ...de abia dupa ce umplem burta macar la 10 % din capacitate.:)Atata timp cat salariile sunt cele care sunt....meditatiile nu ajuta...(in 90 % din cazuri) decat la supravietuire, nu la altceva.

Anonim spunea...

Domne ..mancatorie mai mare decat intre profesori eu n am vazut in alta parte ! Cum misca unu ...castiga 2 lei in plus cum sare haita fomista sa i dea in cap! Astia de s lideri de sindicat de ce fac asta , nu ca sa parvina....prin toate metodele, cu partidu , cu pupicu in...etc etc nu ca sa le fie mai bine ? ...sau o fac asa ca au in ei o chemare nobila Hai sa fim seriosi!

Daniel Mălăelea spunea...

Eu cred ca moralitatea nu are legatura cu burta. Daca ne-am ales aceasta profesie, trebuie sa incercam sa fim cat se poate de morali.Cred ca nimeni nu va interzice meditatiile la modul general, ci doar acelea facute cu elevii de la clasa. Eu consider ca asta chiar trebuie sa se intample. Adica, daca nu am bani sa-mi dau copilul la meditatie la profesorul de futurologie sau biospeologie(nu a avut de lucru Emil Racovita si a inventat aceasta stiinta), atunci fetita mea sa ramana corigenta sau sa aiba note mai mici decat ceilalti. ,,Aiasta nu se poate''.

Anonim spunea...

1. nu toti profesorii dau meditatii - nici chiar cei de romana si matematica - nici propriilor elevi, nici altora.
2. suntem obligati PRIN LEGE sa dam consultatii gratuite elevilor care trebuie sa recupereze la disciplina in cauza sau care sunt capabili de performanta.
3. profesia si vocatia, desi foarte nobile, nu tin niciuna de foame. a vorbi despre vocatie cand ai pantalonii rupti in fund mi se pare de o nesimtire crasa.
4. in aceeasi zi in care "comisia prezidentiala" propune dezincriminarea consumului de droguri usoare si legalizarea prostitutiei, sa fie pomenite si meditatiile in acelasi context, ridica bataia de joc la un nivel ce nu poate fi acceptat.

in consecinta, n-am sa mai dau consultatii - repet, gratuite si pana acum obligatorii - niciunui elev. daca se descurca singur, foarte bine pentru dansul. daca nu, sa mearga sa il mediteze presedintele care, observ, se pricepe la absolut toate.
o a doua consecinta, am sa spun "sictir" tuturor laudatorilor si denigratorilor profesorilor, in grup si individual. cei care nu stiu ce inseamna a fi profesor, sa taca sau sa vina in locul meu, pentru un salariu aproape egal cu cel minim pe economie, ca sa suporte ce suport eu. sa se mai sacrifice si dansii / dansele in numele profesiunii si vocatiei. cei care stiu ce inseamna a fi profesor insa nici nu se asociaza protestelor nici nu isi exprima opinia in mod activ, astfel incat sa nu mai fim pusi in situatia de a ne apara impotriva unor adevarate plutoane de executie, se complac in situatia in care se afla si nu merita niciun respect.
sa traiti din bine in mai bine.

Anonim spunea...

am o intrebare pentru Daniel: am 12 ore la o scoala, la alta scoala am 6 ore. pierd la salariu pentru ca am ore in 2 scoli? secretara asa mi-a spus! multumesc

Daniel Mălăelea spunea...

Nu pierzi nimic. E acelasi lucru. Ai acelasi salariu(corespunzator fractiunii de norma), aceleasi sporuri, aceleasi retineri.

Anonim spunea...

multumesc, secretara de la 1 scoala imi spunea cu totul altceva, dar te tin la curent! mi-a spus ca pierd la salariu!

Daniel Mălăelea spunea...

Am intrebat-o si pe secretara mea. Ea chiar se pricepe. A spus ca nu pierzi nimic.