marți, 14 octombrie 2008

Bacalaureat cumpărat cu o sticlă de ţuică şi 500 de lei la o Şcoală de Arte din judetul Vaslui

Ovidiu Nitu , directorul Scolii de Arte si Meserii din comuna Epureni, judetul Vaslui, fost cadru didactic la Grupul Scolar „Marcel Guguianu“ din Zorleni a recunoscut ca la prima sesiune a examenului de bacalaureat din acest an a primit de la un elev 5 milioane de lei (500 ron) si o sticla cu tuica. In tot acest timp, la Parchetul de pe lânga Tribunalul Vaslui, dosarul „Bacalaureatul“ se afla inca in faza premergatoare actelor cccc de urmarire penala.
Dupa ce la mijlocul lunii august, reprezentantii Parchetului de pe lânga Tribunalul Vaslui anuntau ca au un lucru un mega-dosar in care sunt vizati pentru luare de mita nu mai putin de sapte profesori care au facut parte din comisia de examen la centrul de bacalaureat de la Grupul Scolar „Marcel Gugianu“ din Zorleni, iar alti doi elevi, pentru dare de mita. Dupa doua luni de cercetari, anchetatorii aveau sa restrânga cercul de suspecti la un singur cadru didactic: Ovidiu Nitu, profesor de matematica si director al Scolii de Arta si Meserii Epureni. Acesta este acuzat de doi elevi din Murgeni ca le-ar fi cerut bani pentru a interveni pe lânga membrii comisiei de la centrul de bacalaureat din Zorleni, acolo unde cei doi absolventii sustineau examenul. Picând la bacalaureat, cei doi elevi i-au cerut socoteala lui Ovidiu Nitu, pe care l-au denuntat la Parchet. Considerându-se nevinovat in tot acest scandal, profesorul Nitu a recunoscut ieri ca a primit de la un elev o sticla cu tuica si 500 de lei. El sustine ca de bani nu a aflat decât atunci când a ajuns acasa si a scos sticla de tuica din sacosa. Banii, spune el, se aflau lânga sticla cu tuica. Nonsalant, directorul scolii Epureni recunoaste ca elevii l-au rugat sa-i sprijine la bacalaureat si de asta i-au dat atentiile respective. In apararea nevinovatiei sale, profesorul Nitu spune ca i-a dat elevului banii inapoi, dar nu atunci când i-a primit, ci abia dupa cea de-a doua sesiune a bacalaureatului. Saptamâna trecuta, profesorul Ovidiu Nitu a fost chemat la audieri la Parchetul de pe lânga Judecatorie. Alaturi de el, au fost asteptati si cei doi denuntatori, insa acestia nu au dat curs invitatiei anchetatorilor. „Faptul ca ei spun ca le-am cerut bani ma deranjeaza teribil, ma supara. Asa pot sa spun si eu ca am dat mai stiu eu cui. Greseala mea a fost ca unul dintre ei mi-a adus o sticla de tuica intr-o sacosa si pe lânga sticla erau acolo si 500 de Ron. Eu nu m-am uitat când mi-a dat sticla cu tuica, abia acasa m-am uitat si am vazut banii. Eu i-am dat inapoi banii baiatului, am vrut sa-i dau prin vara-sa, dar el a zis ca lasa sa ramâna pentru tura a doua. Nu le-am spus ca sigur se rezolva, ei mi-au dat asa ca sa-i sprijin la bacalaureat“, a recunoscut Ovidiu Nitu. Ieri, la sedinta cu directorii din scolile judetului Vaslui, care s-a desfasurat la ISJ Vaslui, Ovidiu Nitu a fost suspendat din functia de director si este asteptata hotarârea Parchetului pentru a se lua si alte masuri administrative, chiar desfacerea contractului de munca.
Sursa: www.gardianul.ro

Niciun comentariu: