vineri, 5 martie 2010

Ce le-a plăcut şi ce nu le-a plăcut elevilor mei la orele de istorie

Le-am cerut elevilor mei să răspundă la întrebările unui chestionar prin care am vrut să am un feedback al activităţii pe care am desfăşurat-o în primul semestru. Pentru ca răspunsurile să fie sincere şi cât mai complete nu le-am cerut să-şi scrie numele, chestionarele fiind anonime. Principalele întrebări la care i-am rugat să răspundă au fost:
1. ce mi-a plăcut la orele de istorie?
2. ce nu mi-a plăcut la orele de istorie?

Ce le-a plăcut elevilor mei:

- modul de predare
- prezenţa la ore este încurajată şi răsplătită
- se desfăşoară activităţi variate
- au vizionat filme istorice şi documentare
- atmosfera la ore
- modul în care profesorul explică lecţiile
- folosirea diferitelor ,,materiale istorice'' pentru captarea atenţiei elevilor
- sistemul de notare
- profesorul ştie să glumească atunci când este cazul
- ,,întradevăr învăţăm câte ceva''
- notele sunt acordate pe merit
- dezbaterile organizate de profesor
- ,,lecţiile sunt interesante şi frumoase''
- modul de elaborare a testelor de evaluare
- folosirea materialelor vizuale (filme, fotografii)
- folosirea în predare a televizorului, dvdplayer-ului, calculatorului
- profesorul explică termenii noi
- modul cum arată cabinetul de istorie
- ceea ce se discută la orele de istorie
- profesorul acordă multe şanse elevilor
- seriozitatea profesorului
- profesorul ştie să-şi facă datoria
- modul în care profesorul înţelege relaţia profesor-elev
- profesorul predă pe înţelesul tuturor
- testul pe perechi
- comunicarea pe care o au elevii cu profesorul
- liniştea din timpul predării lecţiilor
- ,,învăţăm lucruri folositoare pentru viaţă''
- modul de organizare al activităţilor
- profesorul ştie să-i facă pe elevi să-l asculte
- modul cum profesorul gestionează ora
- informaţiile despre strămoşii noştri
- profesorul este ,,corect faţă de t0ţi elevii în egală măsură''
- profesorul este bun
- ,,orele sunt libere''
- profesorul este interesat ca elevii să aibă toate lecţiile scrise în caiet
- ,,poveştile'' spuse de profesor
- calmul profesorului
- replicile profesorului de genul: ,,Taci, te rog!", ,,Tată, taci!''
- predarea lecţiei sub formă de exerciţii
- folosirea hărţilor şi atlaselor
- respectul profesorului faţă de elevi
- lecţiile sunt amuzante


Ce nu le-a plăcut elevilor mei:

- unii elevi fac gălăgie, sunt neatenţi
- profesorul vorbeşte repede
- lecţiile sunt prea mari şi trebuie să scrie mult
- scrisul mic la tablă al profesorului
- profesorul ,,dă note mici''
- uneori profesorul ridică tonul
- profesorul nu este mai dur cu acei elevi care nu scriu şi fac gălăgie
- trebuie să înveţe mult pentru a obţine note mari
- profesorul ascultă din mai multe lecţii şi nu doar din lecţia de zi
- au doar o oră de istorie pe săpămână
- uneori profesorul nu este mai răbdător
- profesorul nu-i anunţă pe elevi când îi ascultă pentru nota la oral
- profesorul are un caiet în care notează tot ceea ce se întâmplă bun sau rău la oră
- unii elevi au copiat la teste şi nu au fost prinşi
- profesorul este exigent
- ascultarea la oral nu se face în bancă, ci la tablă, în faţa hărţii
- profesorul este prea serios
- numărul mare de note acordate (3-4)
- profesorul pune întrebări elevilor atunci când îi ascultă şi nu-i lasă pe ei să spună ceea ce ştiu
- uneori profesorul este foarte strict
- profesorul nu face mai multe jocuri

3 comentarii:

Daniel Mălăelea spunea...

Au raspuns la chestionar 168 de elevi din 11 clase, in principal din clasele a 9-a si a 10-a liceu si SAM.

elenaalexa spunea...

Nu aveti idee cata placere mi-a facut sa va regasesc pe acest blog, imi aduc aminte cu drag de dvs de fiecare de data si nu am uitat nici pana in prezent ce am invatat la orele dvs de istorie, ma bucur sa vad in continuare cata grija si preocupare avti pt elevi, va urez mult succes, sunteti un profesor model... Salutari, Elena Alexandru de la fosta clasa de filologie 12H, promotia 2005

Daniel Mălăelea spunea...

Ma bucur ca nu m-ai uitat si iti multumesc pentru aprecieri.Au trecut 5 ani? Imi amintesc de clasa doamnei Popescu. Clasa voastra a fost o clasa exceptionala. Uneori, ma gandesc la voi. A scazut mult de tot nivelul elevilor. Voi invatati carte. Cei de acum doar pierd timpul. Pe ei nu-i intereseaza nimic.Vreau sa vorbim mai mult. Incearca sa iei legatura cu mine.