vineri, 30 decembrie 2011

Mai avem mult până să ne întoarcem la acele vremuri?

       Doamne, cât de mult m-am schimbat din 1988! Eram în clasa a 12-a la Liceul Economic din Târgu-Jiu.  La o lucrare de control la filosofie, mi se cerea să comentez neroziile spuse de dictatorul nostru. Eu mi-am  permis să refuz comentariul, cu riscul de a primi o notă mică. Astăzi, comentez de bunăvoie prostiile spuse de dictatorul românilor portocalii, nu şi al meu. 
      Subiectul numărul 3, ultimul, era: 
      Să se comenteze următorul text, să se desprindă principalele idei: ,,Puterea stă în ştiinţă, în capacitatea omului de a crea, de a cunoaşte şi de a modifica continuu, în folosul său, al progresului, întreaga dezvoltare!'' (Nicolae Ceauşescu, Cuvântarea la Marea Adunare Populară din municipiul Timişoara, 15 septembrie 1988)
     Răspunsul meu scurt şi la obiect a fost:
     Metodele dialectice au triumfat atunci când ştiinţa a cunoscut o puternică dezvoltare.
     A fost un răspuns şocant pentru domnul profesor Vasile Gogonea, la vremea aceea, unul dintre cei mai buni profesori de discipline socio-umane din ţară. Acesta a scris două mari semne de întrebare lângă răspunsul meu şi mi-a notat cu 7 răspunsurile la celelalte două subiecte. Cred că orice elev ar fi scris o jumătate de pagină de prostii, ca să comenteze această tâmpenie spusă de Ceauşescu. Eu nu am făcut-o.


3 comentarii:

Anca spunea...

Nu mai avem mult , domnule profesor! Ba chiar am de multe ori impresia, ca ne-am si intors. In ceea ce priveste curajul , a disparut aproape complet la noi.Mergem inregimentati , in virtutea inertiei parca am fi hipnotizati!!!
GROAZNIC DE TRIST !!!!

Daniel Mălăelea spunea...

Noi eram elevi si aveam obligatia scolara de a prelua elucubratiile rostite de Ceausescu, de a le memora si comenta. Intelectualii lui Basescu si jurnalistii pupaciosi(sunt dascal si imi e rusine de elevii mei sa folosesc termenul potrivit)o fac cu cea mai mare placere. Recita cuvintele rostite de Basescu mai cu talent decat actorii Ion Marinescu si Costel Constantin pe vremuri

Adrian spunea...

Eheiii...! Precum si Caramitru....!