Fenomenul violentei scolare trebuie analizat in contextul aparitiei lui. Scoala poate juca un rol important in prevenirea violentei scolare. Si asta nu numai in conditiile in care sursele violentelor sunt in mediul scolar, ci si in situatia in care sursele se afla in exteriorul scolii.
Pentru ca scoala sa isi asume acest rol de prevenire si de stapanire a fenomenului violentei, prima investitie trebuie facuta in domeniul formarii profesorilor. Trebuie sa recunoastem ca, atat in cadrul formarii initiale, cat si al formarii continue, atentia este concentrata asupra lucrului cu clasele de elevi “fara probleme”. Se discuta mult prea putin despre modalitatile de abordare a claselor dificile. Este nevoie de o formare specifica, in masura sa permita satisfacerea cerintelor elevilor “cu probleme”. Nu putem astepta pasivi ca problemele sa se rezolve de la sine. De exemplu, in conditiile unui mediu familial instabil, tensionat, conflictual, scoala poate reprezenta pentru elev o a doua sansa.
Pentru a face fata lucrului cu clase sau elevi dificili trebuie sa se tina seama de urmatoarele obiective:
· observarea cu atentie a comportamentului elevilor pentru o mai buna intelegere a cauzelor actelor de violenta;
· dezvoltarea mijloacelor de comunicare cu elevii si stabilirea unor relatii de incredere;
· dezvoltarea parteneriatului scoala-familie;
· colaborarea cu specialistii din cadrul scolii (psihologul scolar, asistentul social).
Veţi putea afla foarte multe lucruri intreresante pe această temă de la specialişti în domeniu, dacă veţi participa la dezbaterea organizată de Asociaţia ,,O şansă pentru viitor'', doamna Alina Gorghiu, deputatul Colegiului 22 şi Organizaţia Cadrelor Didactice din PNL Sector 5
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu