miercuri, 3 decembrie 2008

Profesorii la mâna elevilor

Ultimul "cadou" facut de Executiv profesorilor este hotararea de Guvern adop­tata saptamana trecuta, prin care care se stabilesc noi reguli de evaluare a cadrelor didactice. Ideea lansata la inceputul lunii octombrie de ministrul Educatiei, Anton Anton, a dat, astfel, roade, in ciuda contestarii ei de catre sindicatele din Invatamant. Concret, Anton propunea ca elevii si parintii sa aiba un cuvant de spus in evaluarea finala a dascalilor, iar salarizarea acestora sa se faca in functie de perfor­manta elevilor.
Sindicatele acuza ca nu au fost consultate cu privire la noile reguli si anunta ca vor contesta masura. Gheorghe Izvoranu, presedintele Federatiei "Spiru Haret", argumenteaza: "Contestam aceasta hotarare pentru ca este absolut fara sens si in contradictie si cu legislatia in vigoare. De fapt, aceasta initiativa trebuia discutata cu sindicatele, insa tot ce a facut Ministerul Educatiei in ultima perioada a fost sa incalce absolut toate prevederile legale, mergand de la Constitutie, Legea invata­mantului, Statutul persona­lului didactic, pana la Codul Muncii si legislatia privind sindicatele", a reclamat liderul FSI "Spiru Haret".
La randul sau, Federatia Edu­catiei Nationale critica atat aspectul "de imagine"al ministrului Anton, cat si "abe­ratiile"cuprinse in documentul lansat de acesta in dezbatere publica exact in perioada campaniei electorale. "Ne intrebam daca prescolarii, elevii din ciclul primar si chiar gimnazial, la varsta pe care o au, pot aprecia cu obiec­tivitate activitatea profesionala a cadrului didactic, sau daca nu cumva evaluarea lor va fi influentata de subiec­tivismul specific varstei. Printre aberatiile propuse de MECT in ceea ce priveste salarizarea diferentiata se afla si evaluarea facuta de pa­rinti, chiar daca unii dintre ei s-au derobat de responsabilitatea educarii propriilor copii, lasand-o cu totul in grija scolii", reclama Constantin Ciosu, secretarul general al FEN.
Sursa: www.ziua.ro

Un comentariu:

irinanatalia spunea...

Domnule profesor,

Intentia mea nu a fost aceea de a va « leza imaginea » . Daca ati citit, ati abservat, probabil, ca pe blogul meu sunt povestioare. Povestioare despre ce se intampla cu mine, sau despre cum vad eu unele lucruri.
Consider ca blogul meu nu este unul de referinta pentru oamenii culti, seriosi, maturi. Cei care citesc (si va asigur ca nici macar toti cei apropiati nu fac asta) sunt sau nu de acord cu mica mea « arta », daca pot spune asa. Dar in nici un caz nu-l privesc ca pe un blog cu adevaruri general valabile.
Imi cer scuze ca v’am deranjat, motiv pentru care am sa sterg postul.
Dar prin el nu v-am judecat.Doar am compus.
Comentariile sau povestioarele sunt scrise cu gandul de a aduce amuzament. Chiar daca uneori sunt stropite cu agresivitate.
Din partea mea a fost o greseala adresarea atat de directa si mi cer scuze, precizand inca o data ca nu a fost cu rea intentie.


La revedere