miercuri, 9 iunie 2010

Am ratat ocazia să fiu timp de câteva minute unul dintre ,,golanii'' din Piaţa Universităţii

În iunie 1990 am avut ocazia de a vedea pe viu fenomenul ,,Piaţa Universităţii''. Atunci, din cauza presei feseniste şi a tatălui meu, m-am temut şi am evitat sa trec pe la Universitate. Acum regret că nu am putut să fiu acolo măcar şi câteva minute. 
Nu mai ştiu exact data, dar era prin iunie, înainte de venirea minerilor. Împreună cu tatăl meu am venit din Târgu Cărbuneşti, judeţul Gorj, cu un tren de noapte pentru a mă înscrie la concursul de admitere la Facultatea de Drept. La Cabinetul medical din incinta Facultăţii de Drept era o coadă imensă, foarte mulţi candidaţi de la toate facultăţile din Universitatea Bucureşti aşteptând să primească viza medicală pentru înscriere. Tatăl meu şi-a dat seama că, dacă ne aşezăm la coadă, nu mai avem cum să prindem trenul de întoarcere care era pe la ora 14,oo. Fiind oltean descurcăreţ, tata a luat dosarul, a mers la doctori şi le-a spus că pe mine m-a pierdut prin Piaţa Universităţii printre manifestanţi. Mi-a povestit apoi că doctorii au fost foarte îngrijoraţi de soarta mea şi i-au spus că trebuie să se grăbească să mă caute pentru că este foarte periculoasă zona. 
Atunci Piaţa Universităţii m-a ajutat să scap de acea coadă uriaşă şi să prind trenul către casă. Cu trecerea anilor, am regretat mult că nu am fost cu adevărat acolo. Am avut ocazia să particip la acel eveniment unic, dar am ratat-o. Eram doar un puşti de 18 ani venit din provincie.

Un comentariu:

gabriel teodorescu spunea...

... in 90 ... doream si visam la un nou viitor... imi aduc aminte... actiunile din Universitate... si mai ales dorinta noastra de a crea un partid al intelectualilor din Ro... apoi o organizatie a stagiarilor din Ro( a absolventilor din Buc. si nu numai)...pe care doream sa o transformam in partid... de ce am esuat ... presiunile de atunci si mai ales amenintarile... fiecare si-a vazut apoi de drumul sau... totul s-a sfarsit in mai 90...unii inca isi amintesc...eram tineri doream sa ne implicam in politica din Ro.... dar nu eram scoliti pt asa ceva ... ( oricum eram multi cei care nu am fost membrii de partid... reusind sa fentam ...ca sa spun asa... in facultate(studierea documentelor pcr de sambata dupa ora 15...)... aveam idei ... poate eram idealisti...)... eram tineri si entuziasti...( imi amintesc si de actiunile noastre din 85/86 de la Fac. de Fizica Buc. .. ...si nu era inconstienta ...cred ca tinea de mentalitate si mai ales de o solidaritate a noastra... cum spuneam atunci ...persoanele inadaptate sunt scoase din uz...)...
... amintiri si atat...