Am pierdut 4 săptămâni cu recapitularea pentru testele iniţiale, susţinerea şi corectarea acestora şi analiza rezultatelor. Vor urma alte câteva săptămâni de foc în care va trebui să recuperăm materia nepredată şi să realizăm notarea ritmică a elevilor. Vor urma tezele semestriale şi apoi ne vom îndrepta toate eforturile către încheierea situaţiei şcolare pe acest semestru, din care a trecut deja o treime. Vom ajunge uşor la concluzia că aceste teste iniţiale au făcut tuturor mai mult rău decât bine. Singura concluzie certă este aceea că în ciclul gimnazial este un dezastru total. Elevii claselor a 9-a sunt foarte slab pregătiţi. În general, media la clasele a 9-a, la toate disciplinele la care s-a aplicat testul iniţial, este sub 5,00. Cred că dezastrul va fi şi mai mare, atunci când clasa a 9-a va trece la ciclul gimnazial. De foarte multe ori, în clasa a 9-a, o mare parte dintre elevi treceau printr-un curs intensiv de alfabetizare şi reuşeau să recupereze imensele lacune pe care le aveau. În viitor, elevii nu vor mai avea această şansă.
Ce mai urmează? Sigur vor urma numeroase activităţi suplimentare care vor fi cuprinse în programele de acţiune remedială. Apoi vor urma alte ore suplimentare de pregătire a elevilor care vor susţine examenul de bacalaureat. Şi vor urma alte şi alte activităţi, evident neremunerate şi necuprinse în fişa postului, dar extrem de importante pentru aceia care răspund, vremelnic, de destinele învăţământului preuniversitar românesc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu