Şcoala românească este pe marginea prăpastiei, dar are încă rezultate destul de bune şi mai păstrează mulţi dascăli valoroşi. Nu s-a distrus chiar totul, cu toate încercările făcute de numeroşii miniştri care au trecut prin sediul din strada Berthelot. Deşi viaţa de profesor nu este dintre cele mai uşoare, există în şcolile şi liceele din România numeroşi dascăli bine pregătiţi şi cu vocaţie. În fiecare an părăsesc băncile liceelor destui elevi foarte bine pregătiţi, care continuă studiile la universităţi de prestigiu din ţară şi străinătate. Ca profesor de liceu, întâlnesc în fiecare an în sălile de clasă sau la concursurile şi olimpiadele şcolare copii foarte bine pregătiţi, valoroşi, care promit foarte mult. Ei ne dau speranţa că nu este totul pierdut.
Problema principală a învăţământului românesc este că examenele de evaluare nu mai sunt credibile. Multe dintre acestea sunt trucate, iar rezultatele lor sunt false. Eu cred că de aici pleacă totul. În ultimii 20 de ani a fost încurajată corupţia, a fost pus mai presus de orice banul şi nu ştiinţa de carte. La toate examenele şi concursurile s-a mai găsit cel puţin o altă cale de a reuşi. Copiii au înţeles că se poate şi altfel decât să-şi distrugă celulele nervoase învăţând. Trebuie să se pună capăt acestor practici şi atunci rezultatele nu vor întârzia să apară.
4 comentarii:
Intre cel care invata petru examenul de evaluare si cel care nu invata nimic s-a pus semnul egal, din moment ce ambii au cam aceleasi sanse sa treaca acel examen. Dar totusi, Daniel, poate ca reforma nu ar trebui inceputa cu aceste examene de evaluare. Daca in timpul anilor copiii ar fi evaluati corect, si ar fi in primul rand invatati sa... invete, treaba ar fi mai simpla. Apoi indrumarea in cariera poate ar trebui sa se faca mai atent.
Lilick, eu vad o foarte stransa legatura intre examenele de evaluare si evaluarea curenta. Copilul trebuie sa constientizeze faptul ca va avea de sustinut examene la care va trebui sa arate ceea ce stie. Pentru acest lucru se va pregati in mod constant. Sunt multi profesori care evalueaza corect, dar care nu prea au ce sa evalueze. Pentru ca profesorul sa-l poata invata pe copil cum sa invete, este necesar ca si copilul sa-si doreasca sa invete.
Eu am ridicat problema examenelor de evaluare pentru ca aici sunt implicati inspectori si directori. Nu sunt profesorii vinovatii principali pentru ceea ce se intampla la examene. Coruptia din sistemul de invatamant nu au inventat-o si nu au acoperit-o profesorii.
Regasesc cuprins de uimire in textul Domniei Voastre Domnule ...cu d mare..o afirmatie cel putin sideranta daca nu de a dreptu tampa...Adicatelea daca inveti iti distrugi celulele nervoase ? ;))...asta e teoria liberala a lu Crin mmm......asa va invata pe voi la partid sa le ziceti la copii ? :))))))....din putul adanc al gandirii...oofff oofff off si aoleu e greu sa incerci sa fii mai mare decat umbra ta....scremere mare vericule!
Eu zic sa le spuneti la scoala sa nu care cumva sa puna mana pe vreo carte sa nu ia vreo boala de piele...:)))))
Trimiteți un comentariu