joi, 29 iulie 2010

Exigenţa nu trebuie să se confunde cu răutatea

De când sunt profesor, am fost considerat un profesor exigent, dar nu rău. Am fost întotdeauna un profesor apropiat de elevi, deşi notele pe care le-am acordat au fost de la 2 la 10. Niciodată nu i-am ,,vânat'' pe elevi. Întotdeauna am vrut să obţin de la elevi ceea ce ştiu şi nu am vrut să scot în evidenţă ceea ce nu ştiu. În cei 14 ani de activitate la catedră, am făcut parte din tot felul de comisii de elaborare a subiectelor şi de evaluare la diferite examene şi concursuri. Au existat şi elevi pe care i-am picat, dar acest lucru s-a datorat faptului că nu am putut să scot de la ei nici măcar cunoştinţele minime necesare pentru a promova. Niciodată nu m-am bucurat atunci când am picat un elev la un examen sau când l-am lăsat corigent.
Zilele trecute am făcut parte din comisia de elaborare a subiectelor pentru concursul de admitere la o prestigioasă instituţie de învăţământ superior. A fost o experienţă interesantă şi o mare onoare pentru mine. Dar, am avut din nou ocazia de a mă convinge că există şi profesori care au ca principal scop, atunci când elaborează subiectele, să-i prindă pe candidaţi că nu ştiu un anumit lucru, deşi nici măcar ei nu-l ştiu.  Am spus-o şi o mai spun încă o dată: oamenii răi nu trebuie lăsaţi să devină profesori.

Niciun comentariu: