joi, 22 octombrie 2009

Curtea Constituţională a amânat pentru 28 octombrie discuţiile privind sesizarea liberalilor pe Legea educaţiei

Curtea Constituţională a amânat miercuri, pentru data de 28 octombrie, discuţiile privind sesizarea Partidului Naţional Liberal pe Legea educaţiei, termen la care vor fi luate în discuţie alte două legi pe care Guvernul Boc şi-a asumat răspunderea în urmă cu o lună.
Deputatul PNL Ciprian Dobre a făcut o trecere în revistă a principalelor aspecte de neconstituţionalitate sesizate de liberali în Legea educaţiei.
"Cinci critici majore am dezvoltat în sesizarea noastră. Primul aspect este legat de directorii şi directorii adjuncţi ai unităţilor de învăţământ, articolul 251 din lege, care spune că profesorii care deţin funcţia de director sau director adjunct sunt incompatibili cu calitatea de membru al unui partid politic", a remarcat liberalul, menţionând că s-ar excede articolul 40 alineatul 3 din Constituţie care arată că nu pot face parte din partide politice doar judecătorii CCR, avocaţii poporului, magistraţii, membri activi ai armatei, poliţiştii şi alte categorii de funcţionari publici stabilite prin lege organică.

Un alt element reclamat de liberali se referă la soluţionarea stării de incompatibilitate. Potrivit lui Dobre, la articolul 331 din Legea educaţiei, se face următoarea precizare: directorului sau directorului adjunct care este în stare de incompatibilitate i se desface contractul de muncă pe motive disciplinare. "Adică incompatibilitatea se soluţionează prin intermediul dreptului muncii. O altă aberaţie - directorii şi directorii adjuncţi ai unităţilor de învăţământ nu au contract de muncă, ci contract de management", a comentat liberalul.

Deputatul PNL a susţinut şi că în Legea educaţiei se introduc discriminări prin prevederea potrivit căreia absolvenţii liceului pot susţine în mod gratuit examenul de bacalaureat de două ori, ceea ce ar însemna că cei de la privat o pot face o singură dată sau de trei ori, "legea nu distinge şi nu le mai spune nimic". "Oricum am lua-o, avem de-a face cu o discriminare raportat la articolul 4 alineatul 2 din Constituţie", a subliniat Dobre.

O altă critică adusă de liberali se referă la prevederea pentru acordarea a 500 de euro pentru fiecare cetăţean român la naşterea acestuia. Ciprian Dobre a punctat că, în condiţiile în care Legea intră în vigoare după promulgare, iar normele de aplicare ale legii sunt prevăzute pentru zece luni de la intrarea în vigoare, problema care se pune este discriminarea faţă de cei născuţi înainte de intrarea în vigoare a textului.

În plus, Dobre a făcut referire la încălcarea articolului din Constituţie care garantează autonomia universitară. "La articolul 298 se arată că în cazuri bine justificate în perioada unei legislaturi de patru ani, Ministerul Educaţiei poate prin ordin, să suspende din funcţie rectorul unei instituţii de învăţământ superior de stat sau privat, acreditată sau autorizată provizoriu. Cu alte cuvinte, cu toate că autonomia este garantată, domnul Boc îşi asumă răspunderea în faţa Parlamentului tocmai pe un articol care înfrânge această garanţie", a afirmat liberalul, în opinia căruia "Universităţile vor fi conduse de Guvern".
Sursa: www.realitatea.net

7 comentarii:

Anonim spunea...

mda....problema mare are PNL ul cu faptul ca directorii nu mai pot fi membri unui partid politic..:)). Desi la nivel de principiu e corect ce spun ei..constitutional nene Iancule ! :) ...de fapt altceva se ascunde in spatele ...:) cred ca stim cu totii ce :)

Daniel Mălăelea spunea...

Ce anume se ascunde? Si unde?

Anonim spunea...

Inocent ca o mireasa dom lider :)....ce mi place atitudinea asta...plina de fatarnicie ...si de falsitate!...cum faceti cu toate! Nici usturoi n am mancat nici gura...Mai inocent ca o virgina , mai neprihanit ca Dvs nu cred sa fie cineva :)))...vai de...

Anonim spunea...

Stim cu totii ca numai interesul poarta fesul nea Daniele...ma enerveaza teribil poza asta inocenta a Dvs...pozati in Fecioara Maria...de ce in sindicat ...nu pt ca va pasa cat de putin de altii..clar pt ca altfel n ati fost in stare sa avansati...si pana la urma asta e!!...dar nu mai pozati in altceva !!....fiecare se descurca cum poate . Ma dezgusta peste masura ,,textele ''....,,gargara'' ...credeti ca pica cineva in plasa asta ieftina?

Anonim spunea...

Sa ma mai intreb ....de ce PNL ? Aaaa desigur pt ca istoria acestui partid e plina de personalitati ce au marcat istoria moderna a tarii ...fapt ce v a marcat inca din anii....:)) hai ma nene ...nu ti se face greata ? Nu ? :) Atunci ai stofa pt politica...numai astia mint asa cu nerusinare in fata fara nici o problema. Spune- i si dnei directoare care seara de seara citeste pe aici...da...simpatizez cu PNL pt ca vreau sa ti iau locul...clar :)....sa mai apuc si eu un pic de ciolan ....destul am mancat covrigi cu apa ct am stat in camin

Daniel Mălăelea spunea...

Suflet chinuit, in curand n-o sa te mai bag in seama. Esti mult prea nesimtit, colegule. Eu nu vreau sa iau locul nimanui si nu mint. E sub demnitatea mea sa-ti mai raspund. Esti mult prea ticalos ca sa ma prind in jocul tau. Eu am muncit intotdeauna si nu am furat nimic de la nimeni. Daca vrei sa citesti blogul meu si sa scrii in continuare comentarii, atunci incearca sa fii corect.

Daniel Mălăelea spunea...

Suflet chinuit, sunt lider de sindicat din 2000. Nu aveam decat 2 ani vechime cand am fost ales prima oara lider de sindicat. De atunci am fost reales de inca 2 ori. Retine ca am fost reales si nu numit, asa cum se intampla cu unii lideri de sindicat si multi directori. Asa ca nu ai dreptate cand spui ca altfel nu am fost in stare sa avansez. Chiar m-a incurcat mult faptul ca am fost atatia ani lider de sindicat. Eu nu am prea avut timp liber si liniste in acesti ani. A trebuit sa imi indeplinesc sarcinile de sindicat si sa nu tradez increderea colegilor.
Eu sunt profesor si daca as dori sa avansez ar insemna sa doresc sa fiu director. Nu-mi doresc. De ce te sperie acest gand? Ce rau ti-am facut eu tie, omule?