miercuri, 24 septembrie 2008

Ceauşescu l-a aruncat în închisoare!

Timp de 38 de ani, una dintre cele mai controversate po­veşti din fotbalul românesc, cea a condamnării şi a trimiterii în în­chisoare a fostului mare fotbalist Alexandru Boc, a rămas învăluită în mister.
Condamnat la 2 ani şi 6 luni de în­chisoare în toamna lui 1969 pen­tru că a bătut un angajat al Se­cu­ri­tăţii, Boc se pregătea să iasă din a­res­tul uşor pe care l-a făcut timp de 6 luni, pe baza unui raport de gra­ţie­re. În primăvara lui 1970 insă, a fost aruncat in cea mai dură şi si­nistră inchisoare din Ro­mâ­nia, cea de la Policolor-Bu­cu­res­ti. Vre­me de 38 de ani a crezut că generalii din MAI, procurorii şi cei de la Miliţia Ca­pitalei s-au aflat în spatele de­ciziei.
“În toţi aceşti 38 de ani am trăit cu gîndul că aşa a fost să fie, însă nu mi-am imaginat că Ceauşescu poate să fie atît de diabolic şi să se ţină de capul meu”
Securitatea i-a făcut un contradosar
Astăzi, Gazeta pre­zin­tă ade­vă­rul. Stenograma şe­dinţei Co­mi­te­tu­lui Central al PCR din 1970, pre­zidată chiar de Nicolae Cea­uşescu, e dovada că fos­tul dic­tator a decis să-l trimită pe Boc în în­chisoare. Mai mult, a luat de­cizii fără precedent la acea vreme: mi­nistrul de interne Cornel Onescu şi şeful Miliţiei Capitalei, generalul Chiriac, au fost destituiţi din funcţie din cauza faptului că i-au permis lui Boc să facă o detenţie uşoară!
“Toate problemele României erau rezolvate în 1970 şi Ceauşescu nu mai avea altă treabă decît să decidă soarta mea în şedinţa Comitetului Central? ”
“Ordinarule, ai făcut Partidul de rîs!”
Ceauşescu a intervenit e­xact cînd Boc credea că va fi eliberat, iar fostul fotbalist reîn­noadă şirul e­ve­ni­men­telor de parcă s-ar fi produs săp­tămîna trecută: “Ştiam că aveam acel dosar de graţiere şi într-o dimineaţă m-au chemat. Am zis: «Gata, ies!». M-au dus la în­chi­soarea Văcăreşti şi m-au tuns la zero. Prostul de mine, am crezut că fac asta ca să nu zică lumea ceva cînd ies şi să creadă că la puşcărie ai voie cu părul mare. Au apărut apoi 10 limuzine Mercedes negre. Tot Comitetul Central venise acolo după acea şedinţă în care Ceau­şescu decisese să mă înfunde. «Or­dinarule, nenorocitule, ai făcut ţara şi Partidul de rîs!», mi-au zis”.

Aventură cu soţia “mîinii drepte” a lui Ceauşescu?
Unul dintre oamenii pe care Boc îi găseşte răspunzători de aruncarea sa în închisoarea de la Policolor e Vasile Patilineţ. “Era mîna dreaptă a lui Ceauşescu, nici o decizie nu era luată fără ca el să ştie. Probabil că el a fost cel care l-a influenţat în mod direct pe Ceauşescu. Am auzit că el ar fi vrut să se răzbune pe mine pentru că aş fi avut o aventură cu soţia lui. Nu ştiu dacă a fost aşa, eram un bărbat singur atunci, am avut multe femei, e posibil să fi fost şi soţia lui”, spune Boc.
Ce a urmat? O poveste cu­tre­mu­rătoare, pe care Boc o dezvăluie: “M-au îmbrăcat în haine vărgate şi m-au aruncat în cea mai dură în­chisoare din România, colonia Po­li­color, brigada disciplinară, unde erau cei mai mari criminali. Stă­team într-o cameră cu 80 de paturi şi peste 300 de persoane. Ploş­­ni­ţele circulau prin pat cu su­tele, era o mizerie incredibilă”.În timp ce colegii săi din pre­li­mi­narii jucau la Guadalajara, la CM din Mexic ‘70, Boc trăia un calvar: “Ne trezeau la 4 dimineaţa, ne ţineau două ore în curte, după care, la muncă. Din 3 în 3 ore, dintr-o Vol­gă neagră veneau nişte in­divizi, care îmi controlau palmele să vadă dacă sînt muncite. Noroc cu Cornel Dinu, care risca mult a­du­cîndu-mi bani, mîncare şi altele pentru că nu îl lăsau să intre, dar el venea prin spate, de pe cîmp, intra prin po­rumb şi ajungea la mine”.

Singura “dis­tracţie” era o minge con­fec­ţionată din plăci de azbest, îndoite în formă rotundă şi lipite cu smoală, cu care juca fotbal: “Nu prea mi-a folosit... Cînd am ieşit, după 7 luni, m-am dus la an­tre­na­ment la Dinamo şi după ce am sărit la cap şi am aterizat pe pă­mînt, am simţit cum picioarele îmi intră în corp, atît de slab eram”.
De ce nu l-a ajutat Nicu Ceauşescu
După ce a ieşit din puşcărie, Boc a continuat să joace la Rapid şi la “naţională”, dar după 4 ani a fost exclus din viaţa sportivă. “Mi-a zis cineva că Nicolae Ceauşescu a văzut un meci în care am evoluat şi eu şia izbucnit:«Joacă Boc? Boc ăla care ne-a făcut probleme? Aţi înnebunit, vreau să fie scos!»”. Boc spune că a încercat să-l sensibilizeze pe Ceauşescu prin intermediul fiului său. “M-am văzut cu Nicu într-un bar pe care îl frecventam amîndoi şi mi-a zis aşa: «Sandule, eu mă duc la tata, dar sînt două variante. Să-l prind într-o pasă bună şi să dea ordin să ridice suspendarea sau să fie în toane proaste şi să te bage din nou la închisoare!»”.
Alexandru Boc povesteşte singur întîmplarea din cauza căreia a fost nevoit să stea închis timp de un an şi o lună: “Într-o seară din vara lui 1969, eram la barul de la Athénée Palace, alături de Vladimir Cohn şi de încă un amic. De la o masă vecină cineva a aruncat un pahar de ţigări exact într-un pahar de la noi de pe masă. Cînd am plecat, cel care îl aruncase a început să mă înjure. I-am dat un pumn, după care am plecat, însă bătaia a continuat şi respectivul individ s-a ales cu un picior rupt. Eu am zis să iau totul asupra mea şi să spun că doar eu am fost vinovat, crezînd că dacă sînt fotbalist la Dinamo nu voi păţi nimic, însă acela era căpitan de SecuritateBoc declară că în toţi anii care au urmat acelui eveniment, mulţi i-au spus că poate Valentin Ceauşescu i-ar fi vrut răul. Din două motive:

1. Au curtat aceeaşi femeie
“Domnişoara cu care eu a­veam să mă căsătoresc era cur­tată şi de Valentin, şi apropiaţii mi-au zis: «A vrut să se răzbune pentru că i-ai luat femeia», însă eu am lămurit povestea asta chiar între patru ochi cu Valentin. Ne-am întîlnit o dată şi mi-a zis: «Ştiai că ea umblă şi cu mine şi te-ai căsătorit cu ea. Te apreciez pentru asta!»”, mărturiseşte Boc.

2. S-a luat de Valentin intr-un restaurant
“Fostul preşedinte al FRF, Gică Popescu, avea două fete, pe care puseserăm ochii eu şi Cornel Dinu. Le-am invitat într-o seară la Pescăruş, unul dintre cele mai tari restaurante din acea vreme. În timp ce eram la masă, a intrat un tip cu plete, care a venit direct la fata de lîngă mine. A pus mîna în faţa ei, a început să dialogheze cu ea. Eu mi-am ieşit din fire şi m-am luat de el: «Puteai să-mi ceri voie să discuţi cu domnişoara, cum îţi permiţi?». După ce a plecat, am început să zic pe acolo: «Cît tupeu, cine dracu’ mai e şi ăsta?». Un chelner m-a lămurit: «E Valentin Ceauşescu». A căzut cerul pe mine. Mult timp după aceea, cînd îi vedeam parcată maşina undeva, avea un Porsche, evitam să mai intru. M-am întîlnit cu el însă. «Felicitări pentru atitudinea de atunci, te-ai comportat cum trebuia să o facă un gentleman», mi-a zis Valentin. Nu el mi-a făcut rău, era un băiat deosebit”, şi-a amintit Boc.
Sursa:www.gsp.ro

Niciun comentariu: