luni, 13 iunie 2011

Vreţi să deveniţi aviatori? Visul vostru poate deveni realitate.

          Sâmbătă, 18 iunie 2011, ora 11, ,,Asociaţia ,,O şansă pentru viitor'' organizează la Palatul Parlamentului o acţiune dedicată aviatorului Aurel Vlaicu. Tinerii participanţi vor afla de la specialişti în aviaţie informaţii despre viaţa şi cariera aviatorului Aurel Vlaicu, vor urmări proiecţii de la show-uri de aviaţie, vor afla cum pot să devină aviatori şi vor primi cadouri. Această interesantă acţiune are loc din iniţiativa domnilor Aleodor Frâncu şi Constantin Voicu, membri ai BPT al filialei PNL Sector 5 şi este susţinută de OCD-PNL Sector 5. Aşteptăm înscrieri pe acest blog, la numărul de telefon 0752065340 sau pe Facebook

Un comentariu:

Anonim spunea...

Profesia Aviator

Privita din afara, profesia de aviator este frumoasa, este o profesie plina aventura si romantism dar pentru cei ce o practica , este o profesie care cere pregatire continua ,o viata plina de restrictii , plina de legi si regulamente pe care daca nu le respecti poti ajunge usor “ingeras” si poti sa mai iei cu tine si cateva zeci sau chiar sute de oameni.
Aviatorii, prin intamplarile deosebite prin care au trecut, dar si prin clipele de frumusete unica traite acolo sus, totul invelit intr-o disciplina de fier, au o viata aparte, plina de frumusete si renuntari, de bucurii si satisfactii dar si o mare nevoie de incredere in cei cu care colaboreaza:in mecanicul care ti- a pregatit avionul ,in controlorul de trafic care te dirijeaza ,in subordonatii tai ca executa bine si la timp ceea ce le-ai cerut , in insotitorii de bord ca stiu ce au de facut in caz de emergency , nimic nu este lasat la voia intamplarii .
Suntem oameni obisnuiti, profesionisti, obisnuiti cu riscul, bine verificati medical , cu multe restrictionari privind viata personala, examininati profesional si medical la fiecare sase luni, si cu o imensa dragoste fata de viata si de profesia aleasa .
Atunci cand m-am hotarat sa ma fac pilot am fost constient ca in aceasta profesie va fi si un risc pe care trebuie sa mi-l asum, ceea ce nu m-a facut mai fricos ci mai constient ca viata mea si a altora va depinde de profesionalismul si responsabilitatea cu care voi privi aceasta meserie.
Viata mi-a aratat ca seriozitatea si dorinta de perfectionare continua sunt mai valoroase decat talentul si spiritul de aventura
Am fost intrebat de cineva ce ii trebuie unui tanar sa devina pilot.
I-am raspuns ca in primul rand trebuie sa iubeasca zborul, in al doilea rand sa fie un om foarte disciplinat cu el insusi , un om calm , cu mult echilibru interior. si mai ales sa fie un om cu multa responsabilitate
Meseria de pilot nu trebuie facuta doar pentru ca este o meserie banoasa, este o profesie care nu iarta , daca nu o iubesti, mai devreme sau mai tarziu te va parasi ,la fel cum te paraseste o iubita care se simte neglijata
Responsabilitatea este imensa si cel ce nu este constient de acest lucru nu are ce cauta in aviatie.
De multe ori, privind pasagerii ce se urcau in avionul meu, ma gandeam ca toti acesti 150-200 de oameni, tineri si batrani, barbati si femei, pasesc in avion cu increderea ca eu stiu ce am de facut ,ca sunt un om responsabil ,bine pregatit , odihnit si sanatos si o sa-i duc teferi la destinatia lor .
A lua 200 de oameni de la Bucuresti pana Arad ,Cluj, Paris ,Istambul, New York , sau Bejing de care sa raspunzi total pana la destinatie, indiferent de vreme sau de problemele intalnite pe drum este o responsabilitate pe care este greu sa o descrii in cateva cuvinte.
In avion de multe ori trebuiesc rezolvate probleme grave in cateva secunde , probleme importante de care depinde viata ta, a colegilor tai si a unor oameni nevinovati, pasagerii tai ,iar tu trebuie sa fii pregatit sa iei hotarari imediat pentru orice situatie
In aviatie se spune ca mor numai prostii si asii si ca toate regulile sunt scrise cu sange.
Cum prosti au patruns putini in aceasta profesie , au murit din pacate multi piloti talentati dar care au incercat imposibilul trecand dincolo de pragul impus de legi si regulamente.
Statisticile organizatiilor internationale de siguranta zborului spun ca peste 70% din accidente au drept cauza factorii umani, aici incluzand erori atat ale pilotilor cat si a celorlalti ce contribuie la siguranta zborului.
Regulile sunt scrise cu sange pentru ca dupa un accident de avion, anchetele se fac nu pentru a stabilii vinovati ci pentru a intelege ce s-a intamplat, unde s-a gresit ,pentru a trage concluzii si a se lua masuri ca acele greseli sa nu se mai repete.