miercuri, 22 iunie 2011

,,Sunteţi nesimţit şi de prost gust!''

    Ora de istorie începuse de 15 minute. Profesorul era în clasă şi realiza evaluarea iniţială la lecţia predată  în săptămâna precedentă. În clasă erau cam 15 elevi de clasa a 11-a. Deodată, se deschide uşa cabinetului de istorie şi intră elevul Războc (nicio legătură cu prim-ministrul Boc). Profesorul l-a primit la oră, i-a motivat absenţa,  l-a invitat să se aşeze şi l-a rugat să-şi scoată caietul şi pixul. De aşezat, s-a aşezat Războc, dar nu a vrut să-şi scoată nici caietul şi nici pixul. Între timp, profesorul a terminat evaluarea iniţială şi a încercat să facă trecerea la conţinuturile noii lecţii. Toţi elevii se pregăteau pentru noua lecţie, doar Războc stătea impasibil şi chiar încerca să se relaxeze. Profesorul l-a rugat din nou să-şi scoată caietul şi pixul, să se pregătească să lucreze pe fişele de lucru şi să-şi noteze în caiet noţiunile esenţiale. Războc, deranjat de insistenţele profesorului, a încercat să facă un târg, promiţănd că va fi foarte cuminte, numai că nu are chef să facă nimic. Profesorul a continuat să-i ceară să se pregătească pentru lecţia nouă. Războc, foarte enervat, a răbufnit spunând: ,,Sunteţi nesimţit şi de prost gust! Am încercat să mă înţeleg cu dumneavoastră, dar dumneavoastră ,,Nu!'' şi ,,Nu!''''. Şi a plecat, trântind uşa cabinetului de istorie.
        Războc este,  zilele acestea, în febra examenului de bacalaureat. Profesorul îi urează multă baftă, pentru că, în cazul lui,  problema succesului nu se poate pune.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Se pare ca a disparut respectul fata de cadrele didactice..numai exista nici cei 7 ani de acasa..urat din partea acestui elev sa adreseze asemenea cuvinte..e un lucru clar ca in urma noastra vin generatii mult mai slabe..cel putin eu sunt multumita ca am terminat liceul aici in Colegiul Tehnic Media am facut parte din fostul 12 D si parca a trecut prea repede aceasta perioada ..iar despre dumneavoasta tot respectul pentru cat va implicati si pentru cate faceti in acel liceu

Daniel Mălăelea spunea...

Cine esti? Clasa 12-a D a fost o clasa deosebita. Pastrez amintiri frumoase. Razboc a picat la 2 dintre cele 3 probe ale examenului de bcalaureat. Dar face si scoala postliceala. Este ambitios, chiar daca nu are cei 7 ani de acasa.

Anonim spunea...

Bravo lui pentru aceasta ambitie..conteazasa o ai..dar in opinia mea trebuie sa ai si cei 7 ani de acasa..sa sti sa arati si bun simt fata de profesori pentru ca sunt niste oameni pregatiti si merita respect..mi sa intamplat si la facutlate sa vad ca in cadrul unui curs studentii erau nu erau atenti si faceau glume de prost gust despre un profesor mai inaintat in varsta.dar care credeti ma ca are o pregatire deosebita..este profesor de teorie generala a dreptului..si la un momentdat ma intrebam unde a disparut bunul simt ? de ce persoanele de la care avem de invatat sunt considerate" plictisitoare" cum spune au acei studentii..eu am crescut cu ideea ca profesorii trebuie respectati si nu trebuie sa prindem ura fata de ei daca primim note mici..mi sa intamplat si mie cu dumneavoastra sa imi dati un 3 dar nu am invatat nimic pentru ca incepusem sa ma pregatesc pentru bacalaureat..asta nu ma scuza pentru ca trebuia sa impac fiecare materie in parte..mi la-m meritat..iar pe semestrul 2 cand ma m ambitionat sa imi maresc media stiu ca la unul din teste am luat 9 si am avut o medie demna de cat am invatat ..dar vroiam sa scot in evidenta ca un profesor indiferent de ce este trebuie sa fie respectat pentru ca este un om cu pregatie si avem ce invatat de la el.si uneori pentru a oferi respect trebuie sa avem cei 7 ani de acasa.da am facut parte din fostul 12 d nu stiu daca va mai amintiti de mine nu am fost o eleva care a iesit in evidenta foarte mult din cauza ca sunt o fire mai timida si retrasa..Babac Gina ma numesc

Daniel Mălăelea spunea...

Gina, poti sa crezi ca eu imi uit elevii atat de usor? Inseamna ca m-ai cunoscut prea putin, desi ti-am fost profesor 4 ani. Ai fost o eleva buna, serioasa, cuminte. Tin minte si ca ne-am intalnit pe trotuar de la Unirii spre Izvor, pe malul Dambovitei si ai vrut sa imi oferi un pliant. Cum sa te uit atat de repede, domnisoara? Ne vom revedea peste 10 ani si tot imi voi aminti de tine. Pentru mine, toti elevii mei sunt importanti. Daca mai sunt si cuminti, seriosi, au un loc cu atat mai important in inima