joi, 12 august 2010

Pentru profesori (leapşa de la Codrin)

Fiecare dintre noi este un produs al sistemului de învăţământ românesc. De la muncitor şi până la academician, toţi am trecut prin şcolile şi liceele din România. Unii am avut norocul să avem profesori foarte buni care au reuşit să scoată din noi oameni educaţi, performanţi în diferite domenii. Alţii au fost mai puţin norocoşi. Pentru că ori nu au avut profesori foarte buni, ori nu le-a plăcut deloc cartea, au ales să nu înveţe prea multă carte, ci doar au învăţat să fie şmecheri pentru a se descurca. Dacă ne gândim la preşedintele Băsescu, ne dăm seama că el a ales a doua variantă şi, din nefericire pentru noi, se pare că a ales bine.  
Mulţi dintre noi păstrăm în suflet ca pe nişte icoane imaginile profesorilor noştri care ne-au marcat existenţa. Nu voi putea să-i uit niciodată pe Ileana Neguleasa, Gheorghe Surupăceanu, Vasile Gogonea, Nicolae Andriţa, Elena Rădulea, minunaţii mei profesori de la Liceul Economic din Tg-Jiu. Aceşti oameni s-au străduit să ne înveţe carte şi ne-au ajutat să devenim oameni. Mie mi-au transmis şi microbul meseriei de dascăl. Ei m-au făcut să-mi doresc să devin la rândul meu călăuzitor al paşilor tinerei generaţii pe drumul vieţii. 
De 15 ani încerc să fac pentru elevii mei ceea ce au făcut profesorii mei pentru mine. Privind înapoi, îmi dau seama că am făcut multe lucruri bune. Sunt convins că am mai şi greşit, că am mai avut şi eşecuri, dar fiecare insucces m-a ambiţionat şi mai mult şi mi-a dat puterea să merg mai departe.
Viaţa de profesor nu este deloc uşoară, dar îţi oferă şi suficiente satisfacţii. Mulţi dintre profesori şi-au ales această nobilă profesie cu sufletul şi de aceea găsesc mereu puterea de a merge înainte. În viaţa noastră apar uneori personaje precum domnii Băsescu sau Boc, dar, din fericire pentru noi, aceştia sunt trecători. Din păcate, şi ei sunt produse ale şcolii româneşti, şi ei au fost cândva elevii unora dintre noi. Privindu-i, analizând activitatea şi performanţele lor, ne dăm seama că sistemul de învăţământ românesc nu este perfect şi că unii dintre noi mai înregistrează şi astfel de eşecuri.
Dau leapşa mai departe profesorilor Ionel Puşcaş şi Cristi Bebe

Niciun comentariu: