luni, 25 mai 2009

Nu este suficient să se reducă numărul disciplinelor la examenul de bacalaureat

Ministerul Educaţiei vrea să renunţe la tezele cu subiect unic, dacă până la 31 august „analizele“ vor arăta că ele nu sunt relevante. Ministrul Ecaterina Andronescu, prezentă ieri în redacţia Gândul pentru a acorda un interviu, a vorbit şi despre posibilitatea ca bacalaureatul viitor să se susţină doar la trei discipline.
aici
Nu este suficient să se reducă numărul disciplinelor de examen şi nici să se reducă programa de examen. Trebuie ca elevilor să li se dea clar de înţeles că fără să înveţe, examenul de bacalaureat nu poate fi promovat. Elevii trebuie să conştientizeze faptul că dacă învaţă, promovează, dacă nu, nu. Acum, cu o lună înainte de examen o mare parte dintre elevi încă nu au început să înveţe pentru examen. Mulţi nici nu o vor face. Şi totuşi, vor promova examenul. Cum? Cu ajutorul Domnului, al doamnelor şi domnilor profesori din comisiile de examen.

8 comentarii:

loredana spunea...

Ma mir ca se mai indoieste ministrul invatamantului de irelevanta tezelor unice....inseamna ca nu a observat,sau nu sa deranjat sa observe,niciodata diferenta enorma dintre notele in oral si nota la teza de la unii elevi in aproape mai toate scolile.
Despre aceei profesori cu ajutorul carora se promoveaza aceste notari dupa copieri voite si stiute as spune si eu ce a spus presedintele Basescu:,,multi dintre profesorii de azi nu au ce cauta in invatamant''....traim in Romania si asta se vede...
Cu respect,Loredana

Anonim spunea...

Domnule Malaelea ,o intrebare din partea unui coleg de suferinta:Ce parere aveti despre "cursurile" de perfectionare la care ne tot obliga ministerul(ultimul exemplu este cel cu evaluatori pentru teze si bac)?Sunt ele un prilej pentru a toca fonduri de toate felurile sau nu?Si daca da ,ce putem sa facem noi profesorii ca sa nu ne mai inrolam ca oile pentru hachitele noilor activisti de pe la CCD-uri?

Daniel Mălăelea spunea...

Eu sunt adeptul perfectionarii si formarii continue. Particip in fiecare an la 5-6 cursuri de formare si perfectionare. Nu m-a obligat nimeni vreodata sa particip si nu mi-a facut nimeni vreo favoare. Sunt inscris si la cursul de formare a competentelor de evaluare pentru examenul de bacalaureat. Consider acest curs ca fiind necsar.

Lilick Auftakt spunea...

off topic (oarecum)

http://www.adevarul.ro/articole/tichete-de-carte-pentru-angajati-dupa-modelul-celor-de-masa.html

Ce zici de legea asta? Dar de cei 100 de euro care nu s-au mai dat la profesori anul asta?

Daniel Mălăelea spunea...

Nu sunt prevazute in buget sumele necesare pentru acordarea ajutorului financiar de 100 de euro pentru achizitionarea de carti. De ce sa mai citim? Am citit destul si ne stricam si ochii. Multumim, doamna Andronescu.

Anonim spunea...

E un cerc vicios ...elevii promoveaza anii de studiu , examenele pt ca daca ar fi evaluati corect .....ar cadea nashpa profii !!...s ar vedea munca ! De aici diploma de Bac = hartie fara valoare etc

Daniel Mălăelea spunea...

Exista profesori care muncesc. Sunt multi sau putini, asta este o alta problema. Dar exista profesori devotati, cinstiti, seriosi.

Anonim spunea...

exista profesori care muncesc ....sigur ca da !...putini insa....marea majoritate doar SE FAC...ca muncesc(tot asa cum si statul ...SE FACE ca i plateste! :))... , se acopera de hartii ....doveditoare .....de adeverinte de la pseudo-cursuri de perfectionare etc Situatia o intalnim mai ales la scolile de rang 2; daca elevi s vai de ...mama lor trebuie ca dascalii sa se ''acopere''....sa si justifice banii.
Ma gandesc cati oare dintre cei care muncesc mai mult sau mai putin....muncesc si EFICIENT ...Masura muncii unui dascal 90 % ar trebui data de cunostintele elevilor.....nu de hartzogaraia din portofoliu