sâmbătă, 10 septembrie 2011

Ce răspuns pot eu să-i dau acestei eleve?

       ,,Domn' profesor, am si eu o mare nelamurire si sunteti cam singura persoana pe care o pot intreba si o pot ruga sa ma ajute sa inteleg ce se intampla. Ma uit acum la rezultatele de la bac din Media si sunt uimita cum este posibil ca la unii elevi sa fie diferenta intre nota initiala si cea de dupa contestatii de 1 pct, 1pct si ceva, acestea bineinteles fiind in minus. Cum este posibil asa ceva? Sa spunem ca la romana este interpretabil, cu toate ca nu este normal, dar la matematica mi se pare o aberatie, deoarece 1,5 pct inseamna 3 ex. dintr-un foc. Aceste cazuri de ce nu se discuta? De ce nimeni nu scoate niciun sunet despre acest lucru? Deoarece sunt ocupati cu discutii despre "generatia fara viitor", "generatia de ratati si de incompetenti"? Nu mi se pare normal ca pe noi nu ne intreaba nimeni nimic si doar pt. faptul ca suntem copii isi permit toti sa ne calce in picioare. Dar profesorii care au facut aceste greseli la corectat, de ce nu sunt trasi la raspundere de nimeni? Suntem criticati doar noi copiii, doar noi gresim, dar ceilalti ce fac? Unde vor sa ajunga? Sa ne aduca in stare sa ne omoram cu totii? Pana la urma asta o sa facem, suntem la capatul puterilor, suntem debusolati, suntem disperati, nimeni nu ne asculta, toti ne critica...M-am saturat! De ce nimeni nu intelege ca nu suntem toti prosti?!  Nu stiu daca voi reusi sa trec si peste asta...nu mai pot!:(''

8 comentarii:

turisticus spunea...

De ce nimeni nu vorbeste despre discriminarea ce s-a facut la bacalaureat intre cele doua profile, real si uman?
La real s-a dat matematica din 4 ani de studii (cls 9-12), 4 ore de predare pe saptamana.
La uman s-a dat istorie din cls 11-12 (2 ore de predare pe saptamana).
Despre subiecte ce sa mai vorbim! La istorie au fost unele mura-n gura. La matematica n-au fost mai mult de 2-3 exercitii simple, adica atat cat sa iei nota 2.50!

Daniel Mălăelea spunea...

Capul sus, Mihaela! Ramai un copil deosebit, chiar daca nu ai reusit sa promovezi examenul de bacalaureat. Incearca sa intelegi faptul ca profesorii evaluatori nu au avut nimic impotriva ta. Pur si simplu, ei au corectat respectand un barem. Faptul ca nota initiala a fost mai mare, in multe cazuri, decat nota de la contestatii arata tocmai acest lucru. Vinovatii pentru dezastrul de la examenul de bacalaureat din acest an trebuie cautati in alta parte.

loredana spunea...

foarte bine pusa probl.
Oare gresec cand spun ca un profesor bun trebuie sa stie sa faca din orice lut o oala??

Daniel Mălăelea spunea...

Loredana, ma bucur mult ca ai revenit pe blogul meu. Imi place cum gandesti. Dar stii prea bine faptul ca nu din orice lut se pot face oale. Este adevarat ca orice copil este educabil, dar nu cu orice elev se pot obtine performante.

loredana spunea...

Revin si spun ca un prof bun este cel care face in asa fel incat ,la sfarsitul unui an scolar elevul cel mai slab din clasa ,priveste peste umar la plecare si spune:,,n-am invatat eu multa carte insa stiu sa fiu mai om si...imi pare rau ca s-a sfarsit.''
E totusi o oala formata...nu a ramas lutul fara forma nu-i asa?

Daniel Mălăelea spunea...

Loredana, gandesti frumos, dar, crede-ma, ca in realitate lucrurile nu stau chiar asa. Adevarul este undeva pe la jumatate. Si eu sunt o fire visatoare, sunt un om sufletist, mi-am ales aceasta nobila profesie pentru ca mi-am descoperit vocatia, dar sunt si copii in cazul carora oricat de mult suflet as pune, oricat de mult m-as darui, constat ca este in zadar. Mi-ar placea sa devii profesoara si sa vedem, peste ani, daca ai reusit sa dai forma dorita oricarei bucati de lut.

Anonim spunea...

stiu ca nu a avut nimeni nimic personal cu mine.Nu aveau cum.Insa am auzit foarte multe nereguli de la profesori corectori,care dupa prima sesiune au renuntat sa mai participe la corectare,si de la oameni cu anumite functii,oameni care stiu foarte multe lucruri legate de bacalaureatul din anul acesta.Iar intamplarea din vara,imi intareste si mai mult convingeril,insa din pacate cu acea intamplare nu am putut face nimic,deoarece persoana implicata este mult mai importanta decat acel examen si astfel m-am vazut legata si de maini si de picioare.Si nu-i corect ce s-a intamplat...sunt licee foarte cunoscute,unde s-a copiat pe rupte,am fosti colegi care nu si-au putut tine gura si au spus,am cunostinte care la fel,dar din pacate asta nu rezolva nimic si pe mine nu ma ajuta cu nimic...fiecare cu norocul lui,insa nu-i corect faptul ca au luat bacalaureatul foarte multi care n-au habar de scoala,iar eu care am muncit 4 ani pe branci si care in ultimul an de liceu m-am chinuit mai mult decat oricare din acea clasa,fara meditatii ca nu aveam posibilitate,fara nopti dormite-lucrand la matematica si chimie,saptamanal la spital cu caderi de calciu,si depresii nervoase din cauza oboselii si a tuturor problemelor pe care le aveam.De cand am aflat rezultatele la prima sesiune n-am mai iesit din casa decat pt pregatirile la matematica de la scoala,iar acum de pe 4 septembrie n-am mai iesit din casa...Mi-e rusine cu mine! si stiu ca un an de zile voi ramane tot aici,dar totodata stiu foarte bine ca nu sunt copilul care sa pice bacul la matematica-materia care mi-a placut foarte mult,dar din pacate nimeni inafara de mine,de colegi,de pariti si de fratele meu,nu stie acest lucru,ci toti ma vad ca o proasta care n-a fost in stare sa ia bacalaureatul la matematica.:) trist dar asa e...un sef de promotie,premiat cu o saptamana inainte pica bacalaureatul! Ma stim cea mai proasta persoana de pe acest pamant!Mihaela...

manu sorina spunea...

Nu te mai simti asa ca si eleva proasta care pica bacul dupa ce a iesit sefa de promotie nu ai de ce pentru ca in Romania nimic nu este corect stii si tu cum se spune ca traim in Romania si asta ne omoara cel mai chinuitor.Asta este nu avem ce face, astia suntem si cu noi se defileaza inainte.Mai ai o sansa in toamna sa demonstrezi ca poti aratale si mergi cu fruntea sus, nu te mai stresa ca sigur se poate lua si bacul.Nu esti nici prima nici ultima care este sefa de promotie si pica bacul la amtematica din cauza corectarii incompetente si sora mea la fel a patit foarte desteapta si la bac se trezeste in aceeasi situatie ca si tine, dar tu trebui si te ridici si sa mergi inainte si sa demonstrezi ca poti! Hai sa demonstram acum in toamna si la bacul de la anul si anii ce vin ca nu suntem mai prosti si ca putem hai fruntea susca se poate!!!