marți, 22 iulie 2008

Poveste din Maramureş despre examenul de bacalaureat

Bună seara,
...E foarte trist şi ruşinos ce se întâmplă. Din păcate, cred că totul e adevărat. Nu mai am copii care să mai participe la examene. Acum 4 ani fiul meu a dat bacul. Nici un moment nu m-am putut gândi că ar putea lua note pe alte căi decât prin propriile forţe. A terminat la Colegiul ........
Dar ce pot să vă spun e că am trăit emoţii mai mari anul acesta pentru fiica fratelui meu, un copil cum rar mai găseşti prin scolile de azi. A dat bacul tot la un colegiu, a fost olimpică, mediile în cei 4 ani au fost peste 9,50. Nici în visele mele cele mai urâte nu credeam că un astfel de copil poate cădea la bac. Ştiţi ce note a avut? 10 la română şi engleză oral, 10 la educaţie fizică, 9,85 la chimie, 9 la românaă scris şi 4,60 la matematică. Am trăit să văd cum un copil poate fi distrus. Noroc că toţi, dascălii şi familia, am fost alaturi de ea ca să nu clacheze. Contestaţia a redat speranţa şi posibilitatea să meargă la admitere la stat la Farmacie, pentru că e şi copilul care nu-şi poate permite facultate cu plată. Peste emoţiile trăite de acest copil vedeam cum alţii se pregăteau să-şi cumpere bacul. Am aflat de la copii lucruri pe care nu îndrăznesc să vi le scriu acum. Mi-e ruşine!!!!
Sunteţi profesor şi cred că un chestionar anonim dat elevilor v-ar face să vă gândiţi serios ce se întamplă cu şcoala. Vă întreb, nu vă supăraţi, când aţi dat bacul, părinţii d-voastră trăiau bacul ca şi cei de azi? Ai mei habar n-au avut că am dat, nici nu au venit deloc da la ţară. N-am luat nici măcar o oră de meditaţie, în afara celor din şcoală cu profesorii, care ne chemau sacrificându-şi timpul lor. Şi am fost un copil premiant toţi anii de liceu, deşi veneam de la ţară, învăţând cu profesori care chiar au avut vocaţie de dascăli.
Soluţia cred că e admiterea pe bază de examen. Astfel s-ar elimina lupta pentru note mari la bac.
...Folclorul a transmis doar practici de acest gen ... Cât adevăr e , nu ştiu, dar ceva cred că e putred în sistem. Sindicatul cred că trebuie să ceară aflarea adevărului, oricât de tare ar durea şi pedepsirea vinovaţilor. Aşa ceva nu putem tolera, pentru că mai există atâţia dascăli oneşti în judeţul acesta...
Cu respect, .......

Niciun comentariu: