vineri, 7 ianuarie 2011

În luna noiembrie 2010 am avut un venit salarial brut mai mic cu 224 de lei decât o casieră de la RATB

      Pe www.gandul.info am găsit un articol despre salariile angajaţilor RATB. Am citit de două ori şi tot nu îmi vine să cred. Citiţi şi voi şi minunaţi-vă!
      În luna noiembrie 2010, veniturile salariale brute ale şoferilor de troleibuze au fost de 4.064 de lei, iar ale vatmanilor de 4.269 de lei. Un medic angajat de RATB a înregistrat în luna noiembrie venituri salariale brute de 8.252 de lei, o asistentă medicală de 3.653 de lei, un ospătar de 2.078 de lei, iar o bufetieră de 1.461 de lei. Un controlor de bilete a obţinut venituri de 1.763 de lei, un mecanic a obţinut venituri de 4.215 lei, un paznic a obţinut venituri de 2.353 de lei, un portar a obţinut venituri de 1.907 lei, iar un maistru de 2.938 de lei. Pe listă mai figurează inginerii cu venituri brute de 4.088 de lei, tehnicienii, cu 2.633 de lei, casierii, cu 2.994 de lei sau îngrijitorii, cu 1.224 de lei.
         Eu am 5 ani de facultate, cea de-a doua facultate nici nu o mai pun la socoteală, 15 ani vechime la catedră, gradul didactic I, indemnizaţie de dirigenţie de 10% din salariul de bază, gradaţie de merit de 25% din salariul de bază şi toate acestea înseamnă doar un venit salarial brut de 2770 de lei, adică un venit net de 1468 de lei.

8 comentarii:

turisticus spunea...

Zambeste ... maine va fi si mai rau.

Geta spunea...

Stiti ce au cei de la RATB si Metrorex si nu aveti dumneavoastra?

Sindicate care stiu sa-si ceara drepturile.

De cate ori a oprit Radoi metroul si de cate ori au oprit liderii dumneavoastra cursurile?

Matei spunea...

@Geta. Nu Radoi a oprit metroul. Mecanicii au oprit metroul iar Radoi a aparut pe sticla. Populatia era revoltata iar compania pierdea cateva milioane de lei pe zi. Bucurestiul era mort, suferea populatia dar sufereau si mai mult companiile. Salariatii metroului pierdeau 700-800 de lei din salariul de 2000 de lei. La sfarsit au obtinut 2974 de lei.
In invatamant, salariatii asteapta ca liderii sa opreasca cursurile. Cand, totusi, au reusit, elevii s-au bucurat, guvernul s-a bucurat si mai mult pentru ca facea economie la buget iar salariatii se gandeau ca la sfarsitul lunii nu vor primi nici cei 700-800 de lei pentru supravietuire. E o diferenta, nu-i asa? Totusi, cand vor fi dispusi salariatii din invatamant sa duca o greva pana la capat, pana cand liderii vor obtine ceea ce vor salariatii. Avem un precedent: greva din 1999.

Daniel Mălăelea spunea...

Dupa greva din 1999 au urmat 11 ani compromisuri facute de lideri cu guvernantii. Unii ar spune ca, de fapt, au fost intelegeri reciproc avantajoase.

Geta spunea...

@ Matei

Inteleg ca la metrou, mecanicii fac greva si liderul apare pe sticla, in timp ce in invatamat stati si asteptati ca liderii sa inceapa greva.
Nu sesizezi diferenta?

matei spunea...

@ Geta
Vorba unui filosof, economist si politolog clasic: "inteleaga cine poate". In ceea ce te priveste, chiar cred ca ai inteles "ca la metrou".

Violeta spunea...

Este totusi rusinos(lasand deoparte discutiia despre sindicate)ca dumneavoastra chiar credeti asemenea fabulatii.Oamenii acestia umili care ce-i drept nu au facultate si nici atata admiratie din partea cetatenilor sunt oameni care muncesc in conditii uneori groaznice,mai ales vara,atunci cand nu primesc la locul de munca nici macar o sticla de apa plata de o,5 L cu toata ca poarta in spate viata a atator cetateni si conduc intr-un climat cu temperaturi record.Sunt oamenii care nu au parte de sarbatori sau de vacante,sunt oameni ai caror copii sunt necajiti de faptul ca tati sau mami nu sunt acasa nici de Craciun nici de Revelion.Poate ca nu puteti vedea dincolo de oamenii aceia plini de sudoare,uneori blazati si prea tristi,dar sunt oameni normali care tocami nu au studii superioare,dar au mai multe obligatii si griji decat aveti dumneavoastra si in niciun caz un asemenea salariu!Oamenii acestia sunt oamenii care va duc si pe dumneavoastra la serviciu.Daca dumneavoastra vi s-ar intampla ceva ei ar fi vinovati,pentru ca asta impune meseria lor,sa fie responsabili pentru viata a sute de oameni care se urca in masina pe care o conduc zi de zi.

Violeta spunea...

In schimb dumneavoastra ce vi s-ar putea intampla daca sa presupunem un elev ar pati ceva foarte grav in unitatea de invatamant in care predati?Nimic!Pentru ca nu intra in atibutiile dumneavoastra sa aveti responsabilitate fata de nici macar un elev.Meseria dumneavoastra nu cred ca implica atata dificultate.Da!Este totusi greu sa fi profesor mai ales in ziua de astazi,sa incerci sa le deschizi mintea unor elevi care nu realizeaza importanta scolii pentru ca nu cunosc valoriile adevarate ale unei societatii sau pentru ca le reneaga in detrimentul modei,cluburilor,betiilor s.a.m.d .Dar totusi ganditi-va la oamenii aceia.Va asigur ca angajatii RATB in ceea ce priveste soferii(pentru ca acolo imi pot exprima parerea in cunostiinta de cauza) nu au asemenea salarii!!!.Tatal meu este inca salariat la RATB si nu a avut mai mult de 1100 de RON salariu in luna decembrie a anului 2010.Si sincer acum oamenii acestia parca ar merita mai mult.Bunicul meu a muncit timp de 35 de ani la RATB pe post de sofer,iar penisa lui este de 840 de RON.Este echitabil?Las la latitudinea dumneavoastra sa constatati lucrul acesta,dar va rog analizati-l facand exeptie de la neajunsurile sau frustrarile dumneavoastra.Sunt doua meserii total diferite.Nu faceti asemenea comparatii!Un sofer nu ar face fata cert inlocuindu-va pe dumneavoastra la locul de munca,dar va asigur ca nici dumneavoastra nu ati rezista sa aveti un asemenea program si asemenea respobnsabilitati.