luni, 13 decembrie 2010

Ce s-ar întâmpla dacă nu s-ar mai copia la examenul de bacalaureat?

Se copiază pe rupte la examenul de bacalaureat. Acest fapt a devenit deja o axiomă. Toţi ştiu ceea ce se întâmplă, toţi vorbesc, dar nimeni nu face nimic pentru a stopa această practică. Eu am mai spus că se va putea opri prăbuşirea sistemului de învăţământ românesc doar atunci când examenele vor redeveni credibile şi va exista pentru elevi motivaţia învăţării. De ani buni eu fug de această mizerie pe care o reprezintă examenele naţionale, dar pentru unii colegi de breaslă acestea reprezintă o mare atracţie. Sper din tot sufletul că la un moment dat un ministru sau secretar de stat din MECTS va decide să rupă pisica în două. Are vreun rost să ne mai furăm căciula? Este aşa de greu să recunoaştem toţi că notele obţinute la examenele naţionale sunt mincinoase? Este dureros faptul că elevii noştri intră în viaţă cumpărând indulgenţa unor profesori supraveghetori  şi, în unele cazuri, chiar cumpărând la modul propriu diploma de bacalaureat. Oare ce ne va aduce examenul de bacalaureat din 2011?

3 comentarii:

gabriel teodorescu spunea...

domnule prof. cu scuzele de rigoare... va rog a ma contacta, pe adresa gabriel_nicolae_teodorescu@yahoo.com

cu stima si respect
gabriel teodorescu

Puscas Ionel spunea...

Acesta este marele şi simplul adevăr. Orice reformă o să se facă dacă se copiază în continuare, nu se va intâmpla nimic pozitiv.

Anonim spunea...

Invatamantul romanesc de scoala primara si liceu este dezastruos.
Motivatia pentru invatare nu exista. Se predau cantitati industriale de cunostinte care in marea lor majoritate nu ne sunt folositoare in viata. Stiintele exacte sunt GRELE si DEPASITE iar cele umane foarte subiective . Eu de exemplu cand am ajuns la facultate, am aflat socat, ca in manualele de istorie evenimentele in loc sa fie prezentate realist, sunt mai mult basme. Degeaba avem profesori buni, daca atunci cand se face repartizarea elevilor de scoala generala ii aruncam in stanga si dreapta . Eu am fost repartizat in Media la mate-info desi nu aveam inclinare pentru matematica sau informatica. Am avut norocul sa am doi profesori extraordinari la stiintele umane: dl Livescu Gabriel la Lb Romana si dl Malaelea Daniel la Istorie care m-au ajutat enorm sa imi clarific gandurile . Daca nu i-as fi avut pe dansii profesori probabil ca acum as fi lucrat in vreun hypermarket sau pe la vreo agentie de pariuri. Majoritatea colegilor mei de liceu nu au avut insa sansa aceasta . Diploma de bacalaureat este NIMIC la fel ca si atestatul de la informatica. Facem 4 ani de liceu pe profil real si primim atestat de OPERATORI CALCULATOR .
Invatamantu romanesc ar trebuii sa incerce sa ofere elevilor motivatia de a invata , iar acest lucru nu se poate realiza decat atunci cand ii pui sa invete ceea ce le place , nu ceea ce vrea sistemu sa le placa.


Claudiu Gabriel Duta