marți, 11 august 2009

Ecaterina Andronescu nu exclude varianta ca elevii să poată opta între Istorie şi Geografie la bacalaureat

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, marţi, că după ce Codul educaţiei va fi pus în dezbatere, există posibilitatea ca elevii să poată opta între Geografie şi Istorie ca a doua probă a bacalaureatului.

Andronescu a precizat că, în discuţiile de marţi, nu a fost de acord cu propunerile reprezentanţilor sindicatelor, elevilor şi părinţilor care ar fi vrut ca elevii să poată alege între Istorie şi Geografie la cea de-a doua probă a examenului de bacalaureat.

"Am discutat pe ideea alegerii, dar ar trebui să mergem în acelaşi regim opţional şi în zona reală, şi în zona umanistă. După dezbaterea publică ne mai gândim", a declarat Andronescu.

În ce priveşte dreptul elevilor de a-şi contesta notele, ministrul Andronescu a spus că acesta era stipulat şi până acum în carta şcolii, document care preia rolul cartei universitare şi reprezintă legea după care funcţionează şcoala.

În legătură cu reducerea numărului de ore, ministrul a subliniat faptul că trebuie redusă materia.

"Mi-aş dori ca elevul să fie mai mult în contact cu profesorul, ca profesorul să aibă mai mult timp la dispoziţie pentru a-i explica elevului şi de aceea este nevoie de esenţializarea conţinutului, adică reducerea materiei", a spus ministrul Educaţiei.

Ecaterina Andronescu a precizat, de asemenea, că de trei săptămâni comisiile pe discipline lucrează la esenţializarea conţinutului.

Ministrul Educaţiei a mai spus că s-a redus raportul între numărul de studenţi la un profesor, astfel că acesta va fi de 30 la unu.

Sindicatele din educaţie nu sunt de acord cu obligativitatea susţinerii probei de Istorie la examenul de bacalaureat, propunând, în întâlnirea de marţi, ca elevii să aibă posibilitatea de a alege între această materie şi Geografie.

Şi reprezentanţii elevilor şi ai părinţilor au propus să existe posibilitatea alegerii între cele două materii.

Secretarul general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Liviu Pop, a declarat că speră ca, în urma dezbaterii publice, această obligativitate să fie înlăturată.

"Soluţia adoptată nu mulţumeşte întreg personalul din învăţămât, nici pe profesori, nici pe părinţi. Obligativitatea Istoriei nu va fi pe placul tuturor. E inuman să le cerem acest lucru elevilor, să-i anunţăm cu un an înainte, dacă această lege va intra în vigoare din anul următor", a susţinut Liviu Pop.

Reprezentanţii părinţilor elevilor din învăţământul preuniversitar au propus reducerea numărului de ore, astfel încât, de la 28 de ore pe săptămână să se ajungă la maxim 25, precum şi restructurarea curriculei şi a programei şcolare, care sunt foarte încărcate.

De asemenea, în statutul elevilor va fi cuprins şi dreptul acestora de a contesta notele primite, evaluarea urmând să fie făcută de o comisie formată din doi profesori, a declarat reprezentanta Consiliului Naţional al Elevilor, Patricia Couţi.

Potrivit proiectului de statut, elevul va putea veni, singur sau împreună cu părinţii, la profesorul care i-a dat o notă pe care el o consideră nedreaptă. În urma contestaţiei se va face o comisiei formată din doi profesori, care va evalua nota primită de elev. Dacă elevul este în continuare nemulţumit, poate contesta nota în faţa directorului unităţii de învăţământ.

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, s-a întâlnit, marţi, cu reprezentanţii sindicatelor, ai părinţilor şi ai elevilor, pentru a analiza împreună ultima variantă a proiectului de Cod al Educaţiei.

Sursa: www.mediafax.ro

De ce or mai avea nevoie de profesori? În ultima vreme observ că liderii de sindicat şi părinţii se pricep la toate. Numai ceea ce ar trebui să facă nu fac. Şcoala românească a decăzut atât de mult şi datorită lor. Când ar trebui să-şi facă datoria şi să se implice în rezolvarea problemelor din învăţământ, nu ai de unde să-i iei. Dar apar atunci când trebuie să-şi dea cu părerea.



Niciun comentariu: