duminică, 9 august 2009

Adio, activităţi extraşcolare!

Ministrul Educaţiei a declarat la Realitatea TV că o găseşte total responsabilă de înecul copiilor de la Eforie Sud pe profesoara însoţitoare.

"Dacă ţi-ai asumat răspunderea pentru un grup de copii, tu eşti responsabil integral pentru această asumare. Nu era o sarcină de servici, şi-a asumat-o de bunăvoie", a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul a precizat că un asemenea om nu are ce căuta într-o asemenea meserie. "Pot să presupun că i se putea întâmpla în calitatea pe care o are şi într-o oră de clasă", a spus Andronescu.

Doi copii din judeţul Iaşi, Roşu Adrian, în vârstă de 13 ani şi Mirel Enache, tot de 13 ani, aflaţi într-o tabără internaţională la Eforie Sud s-au înecat sâmbătă. Cei doi copii aflau pe o plajă neamenajată din Eforie, alături de alţi copii, şi s-au aventurat în larg, deşi în zonă erau nişte curenţi foarte puternici.

Poliţia a demarat cercetările în acest caz. Cadrul didactic care îi însoţea pe copii, profesoara Elisabeta Mincior, a fost audiată de poliţişti.

Sursa:www.gardianul.ro

De mai bine de 10 ani organizez pentru elevii mei 4-5 excursii pe an. Sunt, probabil, singurul profesor din Media care acordă atenţie acestei componente a activităţii educative. Pentru aceste activităţi desfăşurate în timpul meu liber şi pe banii mei nu am primit nici măcar amarâtul de premiu de 2%. Am riscat mult de fiecare dată, încercând să le fac bucurii elevilor mei. De acum, voi renunţa să organizez astfel de activităţi. Îmi sunt dragi elevii mei, dar şi eu am copil de crescut. Nu vreau să plătesc pentru nebuniile şi lipsa lor de educaţie.

10 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

Cred ca tu ai cum mult mai multa autoritate asupra copiilor si esti cu mult mai responsabil decat acea profesoara. Din ce reiese din presa a riscat cu buna stiinta: i se atrasese atentia ca acel loc e periculos.

Desigur, uneori copiii sunt total incontrolabili. Pot sa faca o miscare si totul s-a dus, chiar si sub ochii parintilor. Putin mai multa duritate si autoritate impusa, din partea profesorilor, nu strica... Zic eu. Dar si aici, ca profesor, legea te poate infunda.

Poate ca e mai bine asa: ca in tot ce faci (sau nu faci) primul gand sa fie la copilul tau. El nu are dreptul sa sufere nici pentru ca tu nu ai fost atent poate o secunda, nici pentru ca alti copii nu au fost trimsi in tabere, de acasa, cu lectia invatata.

Daniel Mălăelea spunea...

LIlick, de fiecare data cand am organizat o excursie, i-am selectat cu atentie pe copii. Cea mai importanta conditie era aceea ca elevul sa-mi fie cunoscut, sa pot avea incredere in el. Si totusi, am avut numeroase surprize. Dupa ora 23,00, cand mergeam la somn, foarte obosit dupa o zi intreaga de stat alaturi de ei, elevii mei aveau o noapte intreaga de facut nebunii. M-a ajutat Dumnezeu si nu am avut niciodata probleme serioase. Dar nu vreau sa-mi mai asum riscuri inutile. Nu merita. Ce vina are profesorul daca elevul nu vrea cu niciun chip sa-l asculte?

Lilick Auftakt spunea...

Si noi faceam nebunii in liceu. Dar parca nu intreceam masura chiar asa...

Anonim spunea...

cine vorbeste de incalcarea principiilor ?
cine-si schimba cuvantul ca vantul ?
si mai indrazneste sa vorbeasca despre altii ca si cum ar fi o autoritate de urmat: abramburica

Lilick Auftakt spunea...

Banca Mondială cere Guvernului României salarii mai mari pentru profesori. Guvernul tace şi blochează Legea 221/2008 ca şi legea salarizării bugetarilor care în primă fază se anunţa favorabilă cadrelor didactice.

Daniel Mălăelea spunea...

Liderii nostri de sindicat sunt usor de pacalit. Ne-am bucurat degeaba. Vom avea aceleasi salarii. Ne vom chinui in continuare sa ne crestem copiii. Noi nu avem dreptul sa speram la conditii de viata decente.

Mirea spunea...

Poate din prea mult suflet,n-o sa renuntati...mie mi-e greu sa cred,desi sunteti un om de cuvant.Excursiile in care am fost impreuna cu dvs n-am cum sa le uit niciodata,multumesc pt tot

Daniel Mălăelea spunea...

Mirea, toate au un inceput si un sfarsit. Am realizat multe lucruri frumoase impreuna cu elevii din Media. E adevarat ca cele mai frumoase amintiri le am de la clasa al carei lider ai fost. Intotdeauna m-am gandit doar sa va fac voua bucurii. Nu am avut nimic de castigat. Chiar am pierdut bani si timp. Dar am mers inainte pentru ca va vedeam fericiti. Eu sunt un sufletist. Poate ca vreodata, in circumstante speciale, pentru niste copii speciali, pentru a nu pierde vreo oportunitate, voi mai organiza vreo excursie, vreo actiune in beneficiul elevilor mei.Poate, vreodata.

Unknown spunea...

ar trebui sa le cereti elevilor care vor sa vina in excursie o hartie in care sa se vada ca isi iau angajamentul sa isi asume responsabilitatea oricarui lucru care li s-ar putea intampla atata timp cat nu se afla sub supravegherea dumneavoastra. in felul acesta va absolviti de vina. acea hartie ar trebui semnata de parinte si elev.

Daniel Mălăelea spunea...

Olteanu, eu asa si procedez. Numai ca acea hartie nu te poate apara prea mult pe tine, profesorul. Singurul care-l apara pe bietul profesor este Dumnezeu. Am obosit sa ma rog in fiecare excursie sa scap fara probleme si de acea data.Cei mai multi dintre profesori nu-si bat capul cu activitatile extrascolare.Unii nu-si fac nici macar orele. Si directorilor nici ca le pasa.