sâmbătă, 24 aprilie 2010

Săptămâna viitoare am şedinţa cu părinţii. Oare câţi vor veni?

Săptămâna viitoare am organizat şedinţa cu părinţii la clasa unde sunt diriginte. De vreo două săptămâni le reamintesc elevilor mei acest lucru, de fiecare dată când îi întâlnesc. Îmi este teamă că nu vor veni mai mult de jumătate dintre părinţi. Sub diferite pretexte, unii vor justifica neparticiparea, iar cu unii nu am mai reuşit să iau legătura de câteva luni, aşa că nici nu am speranţe că vor veni. 
Sunt unul dintre diriginţii care atunci când au ceva de comunicat părinţilor,  pun mâna pe telefonul mobil şi sună. Dar sunt câţiva părinţi care nici măcar nu îmi răspund la telefon. Colaborarea unora dintre părinţi cu dirigintele lipseşte cu desăvârşire. În aceste condiţii se mai poate întreba cineva de ce mulţi dintre tinerii de astăzi săvârşesc acte de violenţă, au rezultate şcolare slabe sau abandonează şcoala? Educaţia multora dintre elevi a rămas exclusiv în sarcina şcolii, lucru care nu este deloc normal. Cred că s-ar impune soluţia introducerii unor sancţiuni, inclusiv pecuniare,  pentru părinţii care nu asigură frecvenţa şcolară a copiilor şi a celor care nu respectă contractul de parteneriat educaţional încheiat cu şcoala. Domnul Funeriu spunea că la capitolul violenţă şcolară stăm mai bine decât multe din ţările pe unde a umblat dânsul, dar eu nu sunt deloc liniştit în această privinţă. Eu consider că trebuie să ne străduim să găsim soluţii cât nu este prea târziu.

Niciun comentariu: