duminică, 11 aprilie 2010

Eu ce le spun mâine colegilor?

Săptămâna trecută eram sigur că mâine greva generală va cuprinde întreaga ţară. Nicio clipă nu am crezut că greva colegilor de la Buzău va înceta după vacanţă. Mă aşteptam ca ea să continue, iar federaţiile noastre sindicale să facă demersurile pentru declanşarea grevei generale. Acum sunt bulversat. Nu-mi vine să cred că greva profesorilor de la Buzău a încetat, dar sunt convins că presiunile asupra lui Nelu Dobre au fost uriaşe şi că ele nu au venit doar din partea MECTS. A fost singur împotriva tuturor şi pentru acest lucru ar trebui să le fie ruşine tuturor liderilor judeţeni şi celor de la federaţiile naţionale.
Mâine va trebui să le răspund colegilor când mă vor întreba de ce nu declanşăm greva generală. Şi chiar nu ştiu ce să le răspund. Motive sunt nenumărate, iar momentul este destul de bun. Din ce observ pe forumuri, bloguri, din discuţiile purtate în cancelarie înţeleg că majoritatea profesorilor doreşte declanşarea grevei generale. În liceul meu, din 51 de colegi care şi-au exprimat opţiunea în legătură cu declanşarea grevei generale, doar 4 au declarat că nu sunt de acord.
Eu nu mi-am pierdut încă speranţa că de data aceasta vom şti să luptăm pentru drepturile noastre. Am încredere în liderii FSLI. Avem aproape 200000 de membri. Suntem o forţă. Oare nu a venit vremea să le arătăm guvernanţilor acest lucru?

8 comentarii:

CORA spunea...

Ma tem ca te inseli amarnic. Lucrurile vor ramane exat asa cum sunt acum, vom incheia anul in pace si cu acelesi salarii mizerabile, cu demnitatea calcata in picioare, cu statutul nostru neimportant in societate. Pentru ca noi, cei din sistem, ne-o facem cu mana noastra!

Daniel Mălăelea spunea...

Cora, daca ne intalnim la o cafea o sa-ti spun ca de foarte multe ori gandesc la fel. Dar uneori mai sper ca liderii nostri vor intelege ca nu-i platim degeaba si ca trebuie sa ne apere interesele.

vali plesca spunea...

greva e o tampenie. profesorii nu castiga nimic in afara de insultele de pe margine. solutia e blocarea probelor la bac, neincheierea situatiei scolare, cu alte cuvinte, presiune adevarata cu minim de perdanti.
oricum, liderii de sindicat sa aiba grija, daca pierd titularizarea in sistem (apropo, pentru juristii care ar trebui sa fie printre ei - cu incalcarea codului muncii), sa faca bine sa aiba scrise de pe acum demisiile din functii. nu vor fi iertati niciodata.

Daniel Mălăelea spunea...

Vali, deja noi am strans semnaturile membrilor de sindicat pentru declansarea grevei in ultima saptamana de scoala, ceea ce inseamna neincheierea mediilor, neparticiparea la examenele nationale. Unii spun ca este prea tarziu si ca ea ar trebui sa fie declansata mai devreme.

vali plesca spunea...

nu intelegeti nimic. greva nu e practica. in conditiile in care ai sute de mii de oameni imprastiati prin toata tara, cu veniturile major afectate in perioada grevei, nu va exista niciodata o coeziune. e pur si simplu o lupta pierduta. iar guvernul va sti cum sa profite de disensiunile dintre oameni, va reliefa faptul ca unii NU vor face greva, va scoate in evidenta "realizarili" si gata. inca o data politicienii vor da cu tifla profesorilor. insa daca politicienii s-ar trezi saptamana viitoare ca proba la informatica nu are loc, un prim dus rece ar cadea peste ei. iar neincheierea situatiei i-ar pune pe politicieni intr-o situatie fara iesire, fara ca profesorii sa piarda ceva.
intelegeti odata ca, de zeci de ani, greva nu rezolva nimic si ca in lupta asta e nevoie si de viclenie, nu de afisarea tuturor armelor.

Daniel Mălăelea spunea...

Ceva mai si inteleg. Inteleg si faptul ca datorita indolentei liderilor de sindicat s-a ajuns ca toata lumea sa se priceapa la lupta sindicala. Toti ne dam cu parerea, dar de facut se face atat de putin.

vali plesca spunea...

cu alte cuvinte, sa-mi bag mintile in cap si sa nu mai comentez deciziile liderilor. bun, ,voi comenta rezultatele. care-s alea? reiterez: doamne fereste sa pierdeti titularizarea!

Daniel Mălăelea spunea...

Vali, am zis eu sa-ti bagi mintile in cap? Eu ma bucur ca iei atitudine. Ar fi bine sa reusim sa-i miscam pe lideri. E momentul sa se apuce de treaba.