miercuri, 15 iulie 2009

Este atât de grea proba de Limba şi literatura română la examenul de bacalaureat?

Am aşteptat să se afişeze rezultatele finale ale examenului de bacalaureat şi am încercat să fac o analiză foarte simplă a rezultatelor şi o statistică pe discipline. Sunt convins că o analiză serioasă va fi făcută de echipa managerială şi de responsabilii de comisii metodice din Colegiul Tehnic Media.
Surprinde numărul îngrijorător de mare al celor picaţi la Limba şi literatura română, apoi la Matematică. Este de remarcat faptul că există nu mai puţin de 12 discipline la care elevii au picat examenul. Un număr de 7 elevi au picat examenul la 2 şi chiar 3 discipline. Au fost şi 5 elevi eliminaţi din examen.
Pe discipline, numărul elevilor respinşi este următorul:
* Limba şi literatura română - 59
* Matematică - 31
* Chimie organică - 4
* Biologie - 3
* Comunicare vizuală - 3
* Istorie - 3
* Geografie - 2
* Limba engleză - 1
* Informatică - 1
* Anatomie - 1
* Organe de maşini - 1
* Proiectarea produselor tipografice - 1

26 de comentarii:

Unknown spunea...

frumos. foarte frumos. sa vedem ce se va intampla la anul. cat despre a cui e vina acestui lucru (numarul relativ marisor al picatilor la BAC) eu zic ca e impartita intre elevi si profesori. daca profesorul vede ca elevul nu invata de ce doamne iarta-ma il mai trece? nu invata sa mai faca 1 an. si inca 1. pana cand va invata.

Andra spunea...

da, asa este..
Vinovatii sunt profesorii care i-a incurajat ca pot ajunge acolo, nu trebuia sa fie promovati cei care nu stiu nici macar limba romana, pentru media 5..
Grav, foarte grav!

Anonim spunea...

fiti seriosi.
poti sa ai 10 la romana anual si sa te pierzi la examen.
la fel poti sa inveti si sa treci de 5 in timpul anului dar la bac sa iti dea ceva ce nu stii.

evaluarea de multe ori nu corespunde cu realitatea. intr-o proba pe viata cum este bacu nu poti sa spui ca stii sau nu romana. Eu luasem 9 la bac si uneori chiar nu stiu sa vorbesc.

Dar daca e sa gasim un vinovat principalul vinovat e candidatul. Doar el poate sti cauza esecului si o poate evita pe viitor.

Daniel Mălăelea spunea...

In ultimii ani multi dintre elevi sunt total nepasatori fata de faptul ca se apropie examenul de bacalaureat. Bag mana in foc ca aproape jumatate dintre elevii mei nu au citit nimic pentru examen. Nu mai exista absolut deloc preocupare pentru invatat la foarte multi dintre elevi. Ei stiu ca si alte generatii s-au descurcat fara sa invete si spera sa aiba si ei noroc. Unii chiar au.

Anonim spunea...

Daca ar fi sa fim cinstiti cu propria constiinta , cu noi ...dar nu suntem ..ar ajunge la Bac doar maxim 30-40 % din elevi .

Daniel Mălăelea spunea...

De ajuns la examen ar ajunge cam 70%, dar de luat nu l-ar lua mai mult de 40%. Cel putin asta ar fi situatia in Media.

Cristina spunea...

Dle. Malaelea..puteti face o diferenta intre promotiile de elevi care au abasolvit in 1998-2000 si cele de azi, din Media?
Care ar fi acea diferenta dintre elevi?
Va rog frumos sa raspundeti cu sinceritate!As vrea sa stiu acum dupa aproximativ 10 ani ce parere aveti despre elevii de atunci, daca vi amintiti...si care este diferenta intre cei de ieri si de azi?

Daniel Mălăelea spunea...

O sa-ti raspund cu sinceritate, dar vreau sa-mi si spui care dintre fostele mele eleve esti. Desi anii trec si deja am avut mii de elevi, imi aduc aminte de cea mai mare parte dintre ei cu multa bucurie.
Elevii nostri au fost printre cei mai buni din sectorul 1 pana prin 2003-2004. Sunt multi factorii care au facut ca de cativa ani elevii nostri sa fie din ce in ce mai slabi. Au existat in Media clase de informatica si de uman formate din elevi foarte buni. Am ramas cu amintirea unor clase exceptionale, ai caror elevi ne-au adus si mi-au adus multe rezultate foarte bune la concursuri, examene, olimpiade. Categoric elevii din primii mei ani in invatamant, adica 1997-2001 au fost mult mai buni decat cei de acum.

Anonim spunea...

Daca ar ajunge 70 % la Bac si l ar lua doar 40 % inseamna ca cei 30 % au promovat anii de liceu prin alte metode decat cele ...firesti, decat invatand adica . Mi se pare normal ca toti cei care ajung la Bac sa l si ia ...sau macar 90 % din ei.

Anonim spunea...

Recunosc un cliseu de gandire in cele spuse de Cristina :) toti...si cei de 50 si cei de 40 si cei de 30 ani avem impresia...si afirmam cu tarie ca generatia noastra, pe vremea noastra ....se invata carte neneee...de rupeam !! :)...copii din ziua de azi....ce stiu ei!!! Sunt convinsa ca si cei de acum peste 10 ani vor zice la fel .Partial...e si adevarat ...din nefericire. Va dati seama daca o sa ajungem sa regretam generatiile astea ...cat de mult s au straduit in scoala.. cum vor fi `cei ce vin

Daniel Mălăelea spunea...

Nu este aceeasi programa, nu se cer insusite aceleasi competente, nu cred ca este necesara aceeasi rigoare.

Anonim spunea...

Hai sa nu ne mai ascundem dupa deget : Media a fost intotdeauna o scoala de a doua jumatate a ...:) listei Acum...e in al 4-lea sfert sa zic asa :)...daca nu se schimba nimic fundamental in 2-3 ani o sa fie in a 10-a zecime si tot asa Nu putem , n am putut si nu vom putea sa comparam Media cu Vianu, Caragiale..sua mai stiu eu...chiar si cu Brancoveanu.. sau cu alte licee ...pt. simplul motiv ca acolo se duc din start ...copii cu alt nivel de..Aaaa daca ne intrecem
la batut mingea pe maidan ...poate poate

Daniel Mălăelea spunea...

Media nu se poate compara cu Vianu, Sava, Lazar. Aveti dreptate. Dar se poate invata carte si in Media. Conditia ar fi sa ne pese tuturor(directori, profesori, parinti, elevi)

Nicole spunea...

Si eu am invatat in Media, am terminat in 1999,la Poligrafie,.. mentionez ca in perioada aceea, colaboram si la Radio, in timpul liber nu imi pierdeam timpul pe strazi sau stiu eu cum prin cluburi ..sau altfel si colaboram la Radio in emisiunile pentru copii si tineret, dar nu exista zi cel putin sa nu citesc lectia, recunosc ca nu am invatat intotdeauna cum ar fi trebuit, dar oricum imi pasa si sincer ma ingrijoram adesea daca primeam o nota mai mica si mi-ar fi scazut situatia....
Da,imi amintesc cu mare placere si de profesorii cu care am studiat, niste oameni minunati, putini ar fi cei de care nu mi-as aminti cu prea mare placere, dar cei mai multi dintre ei ii priveam pe langa respectul relatiei profesor-elev si cu un sentiment de prietenie care asemenea il primeam si din partea multora dintre ei.
Dupa liceu, chiar daca nu am avut posibilitatea imediat sa merg mai departe..caci nu am vrut sa fac o facultate particulara.. si sa trec ca Voda prin Loboda (exemplul de azi - Spiru Haret)..mentionez ca am absolvit diverse cursuri de scurta durata pentru calificare si specializare pe diverse profesii si acum sunt studenta la Universitatea Bucuresti, la ID ca sa imi pot permite sa si lucrez sa imi platesc scoala...dar mentionez ca ma bucur ca fac parte din generatia aceea ..
..Pentru rezultate mai bune cred ca trebuie sa exista mai multa vointa, mai mult interes de ambele parti:
1. profestori
2. elevii si parintii asemenea care trebuie sa acorde mai multa atentie copiilor sai.

Nicole spunea...

...sper acum sa imi apara contul..ca nu stiu de ce nu mi-a aparut...

Eu anii trecuti am meditat copii la engleza, bine elevi micuti...dar a fost suficient sa constat cu tristete de cata indiferenta dau dovada cei mai multi dintre parinti cu situatii materiale cel putin bune..Li se parea normal sa le lase bani de cheltuiala copiilor fara sa ii mai intrebe ce fac cu ei sau ce au facut si nu doar atat,.nu doar o data acei micuti mi-au povestit mie ce doreau sa povesteasca parintilor ca "mama sau tata nu are timp " sa se ocupe de ei..:(((
Trist dar adevarat!!!

Anonim spunea...

Adevarul ca intotdeauna e...undeva la mijloc. Pt. a obtine acele situatii materiale decente sa le zicem pt. ca nu cred ca ai meditat copiii lui Tiriac :), trebuie sa muncesti...sau ma rog chiar si strecuratu asta gen sindicalism apoi politica :) cere totusi timp si de aici problemele cu timpul alocat copiilor

Daniel Mălăelea spunea...

Anonim, ai inceput sa bati campii rau.

Daniel Mălăelea spunea...

Nicole, ai fost eleva mea?
Eram la inceput si era atat de greu. Dar n-am mai putut sa renunt la meseria aceasta, desi aveam alte planuri.

Nicole spunea...

Da,..v-am fost eleva, imi amintesc ca ne-ati povestit ca este doar o intamplare ca ati ajuns acolo, v-ati fi dorit sa urmati o cariera juridica..
Da, stiu ca erati oarecum la inceput si chiar ne spuneati asta.. :)
Am fost la clasa doamnei Zamfir Maria, care am auzit ca este deja pensionata.
Ma bucur sa observ ca aproximativ..au ramas cam aceiasi profesori.

Daniel Mălăelea spunea...

Te stiu. Ai fost in aceeasi clasa cu Horia Cristina si Iorga. Te-am vazut la un post de televiziune acum cativa ani, vorbind despre un caz ciudat.

Nicole spunea...

Da :)
sper ca va amintiti cu placere de generatia noastra. :)

Cristina spunea...

Nu, nu ne cunoastem ca eu nu am invatat in Media, doar am avut prieteni acolo.
Era doar o intrebare.

Adelina Ciobotaru spunea...

Nu inteleg de ce sunt atatia picati la examenul de bac.
Nu pot spune ca in cei 4 ani de liceu am avut vreun profesor nepregatit. Cred ca situatia la clasele de informatica era buna.
Eu am avut norocul sa fiu in clasa doamnei Jidoveanu si sa am profesori ca d-na Burtea, d-na Ciobanu, d-na Dima, d-na Chiriac, d-na Ciornenschi, bineinteles domnul Malaelea si multi altii.
Desi in liceu m-am inteles foarte bine cu materiile din domeniul realului, am ajuns sa ma pregatesc pentru domeniul juridic (recomand tuturor celor care vor cariera juridica sa urmeze cursurile unei clase de profil real).
La istorie nu am fost o eleva model, dar au fost multe subiecte care mi-au placut si pe care le-am aprofundat dupa terminarea liceului :).

Daniel Mălăelea spunea...

Adelina Ciobotaru, ma bucur ca ai fost eleva mea..Mi-ar placea sa discutam pe messenger sau macar prin intermediul blogului meu.

Regele Sarpe spunea...

In opinia mea depinde numai si numai de elevul in cauza adica cel care sustine examenul.Daca vrea invata daca nu nu invata.Ce credeti,ca nu mai sunt deloc parinti care sa le spuna:"Invata si tu mama ca anu` asta ai examen!"? Eu sunt convins ca sunt.Problema este ca elevul nu mai are motivatia sa invete.Acum exista multe ispite multe tentatii carora le este greu sa le rezisti.Cine nu ar prefera sa iasa in oras cu prietenii sau sa mearga la un concert decat sa citeasca sau sa scrie? Nu vorbesc de mine pentru ca eu stiu sa le imbin si-mi iese de minune.Cand este de invatat,este de invatat si cand este de distrat este de distrat.Clasa a 12-a ar trebui sa fie 80% invatat si restul timpului at trebui sa fie alocat pentru distractii.

Regele Sarpe spunea...

In opinia mea depinde numai si numai de elevul in cauza adica cel care sustine examenul.Daca vrea invata daca nu nu invata.Ce credeti,ca nu mai sunt deloc parinti care sa le spuna:"Invata si tu mama ca anu` asta ai examen!"? Eu sunt convins ca sunt.Problema este ca elevul nu mai are motivatia sa invete.Acum exista multe ispite multe tentatii carora le este greu sa le rezisti.Cine nu ar prefera sa iasa in oras cu prietenii sau sa mearga la un concert decat sa citeasca sau sa scrie? Nu vorbesc de mine pentru ca eu stiu sa le imbin si-mi iese de minune.Cand este de invatat,este de invatat si cand este de distrat este de distrat.Clasa a 12-a ar trebui sa fie 80% invatat si restul timpului at trebui sa fie alocat pentru distractii.