marți, 21 iulie 2009

Deficit de circa 650 de educatoare în Capitală, după titularizare

Capitala are nevoie, potrivit Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB), de circa 1.000 de educatoare, însă, după afişarea rezultatelor la titularizare, numai 320 de posturi vor fi ocupate.

Pentru posturile de educatoare din Capitală s-au înscris la concurs 641 de persoane, dintre care 83 nu s-au prezentat.

Aproape 200 de participante la concurs au luat note între 5 şi 7, însă, pentru a se putea titulariza pe post, ar fi trebuit să obţină minimum 7. Cele cu note între 5 şi 7 pot deveni însă, suplinitoare.

La titularizare s-au obţinut şi 40 de note mai mici de 5, ceea ce înseamnă că respectivele candidate nu vor putea lucra în învăţământ, cel puţin până la viitorul concurs.

Reprezentanţii ISMB spun că Bucureştiul are nevoie de 1.000 de educatoare.

"În acest moment, sunt libere 600 de posturi de educatoare. Cum, însă, construcţia de grădiniţe continuă, iar inspectoratul intenţionează organizarea de noi grupe, pentru a primi cât mai mulţi copii, vom mai avea nevoie, până în septembrie, de alte 400 de educatoare", a precizat purtătorul de cuvânt al ISMB, Marian Banu.

Pentru ocuparea tuturor posturilor, ISMB a folosit, anul trecut, educatoare pensionate, suplinitoare şi candidaţi la titularizare care nu au reuşit să ia nota minimă 7 pentru ocuparea unei catedre.

Potrivit ISMB, pentru a ocupa un post de educatoare sunt necesare studii superioare de specialitate, iar salariile sunt între 700 lei pentru debutanţi şi 1.200 de lei pentru cadrele didactice cu 40 de ani vechime.

Sursa: www.realitatea.net

4 comentarii:

Daniel Mălăelea spunea...

Fosta mea colega din Media ar trebui sa vada ca nevasta mea a ajuns educatoare(necalificata, deocamdata) fara ca eu sa fac vreun aranjament. Exista sute de locuri neocupate, iar cele care aleg sa ocupe aceste posturi (evident ca in urma sustinerii unui concurs)desfasoara o munca titanica pentru doar 650 de lei.

Anonim spunea...

cu un salariu de 600ron - adica aprox. 153 euro/luna - nici daca ai avea locuinta personala nu ai reusi sa-ti acoperi cheltuielile. Iar ca sa muncesti doar pentru a-ti acoperi mancarea + cheltuielile de intretinere nu se merita. Mai bine pleci gunoier in strainatate.

Anonim spunea...

Fosta dvs colega din Media nu a afirmat ca sotia dvs isi retrage afirmatia respectiva si si cere scuze. Ramane insa cu serioase dubii privind extraordinarul salt realizat de candidatii titularizati anul acesta care timp de zeci de ani nu au trecut de nota 4. Ar fi foarte interesanta o asemenea comparatie...Admit ca e posibil ca in unele cazuri particulare chiar sa fi invatat respecivele persoane dar poate in 1 % din situatii.

Daniel Mălăelea spunea...

Eu sunt convins ca noi am avut o relatie buna in cei 4 sau mai multi ani in care am fost colegi in Media. Cred ca sunteti M..., B..., C... , acestea fiind prenumele unor colege care au parasit Media dintr-un motiv sau altul. Oricare dintre acestea ati fi, cred ca gresiti in ceea ce ma priveste. Dv nu stiti ce este in sufletul meu. Ar trebui sa stati deschis de vorba cu mine. Mie imi pasa. Eu nu sunt un om fals. De ce credeti ca eu cunosc multe despre ce se intampla in Media? Nu credeti ca multe lucruri se fac pe ascuns sau cel putin fara ca eu sa stiu?