marți, 12 mai 2009

Visez să pot citi toate cărţile pe care le am în bibliotecă

În ultimii ani am citit din ce în ce mai puţine cărţi deoarece îmi lipseşte timpul necesar. Deşi îmi doresc să citesc, nu prea reuşesc decât în week-end. Visez să pot citi măcar cărţile pe care le am în bibliotecă şi să recitesc acele cărţi care m-au fascinat atunci cînd le-am citit pentru prima dată.
Ma doare să văd că astăzi copiii noştri nu mai citesc. Deşi cărţi minunate se găsesc la fiecare chioşc, tarabă, în librării, biblioteci, foarte puţini îşi găsesc timp pentru a citi o carte. Convins fiind de importanţa lecturii, aproape că îi forţez pe elevii mei să citească, impunîndu-le ca, în realizarea proiectelor pe o temă dată, să redacteze şi un rezumat al unei cărţi. Foarte puţini citesc cartea şi redactează rezumatul, deşi temele sunt dintre cele mai interesante.
Există şi copii pe care îi văd citind în pauze sau în mijloacele de transport. Mă bucur când îi văd pe elevii mei oprindu-se la cîte o tarabă sau intrând în librării pentru a cumpăra o carte, de multe ori la un preţ destul de mare. Încă există tineri care păstrează pasiunea de a citi. Dar sunt din ce în ce mai puţini.

Niciun comentariu: