vineri, 17 aprilie 2009

I-am reîntâlnit pe Oliver Lustig şi Liviu Beris

În zilele de 13-15 aprilie am participat la un curs de formare pentru profesorii de istorie pe problema predării Holocaustului. Am participat la un astfel de curs pentru prima dată în 2005 şi de atunci particip în fiecare an. Deşi cursul este în general acelaşi, totuşi vreau să particip pentru că astfel am ocazia de a-i întâlni şi asculta pe doi dintre supravieţuitorii Holocaustului din România. Este un privilegiu faptul că pot să-i ascult povestind de fiecare dată pe Oliver Lustig, care a fost închis la Auschwitz-Birchenau şi pe Liviu Beris, care a supravieţuit deportării în Transnistria. Trecuţi de 80 de ani, aceşti eroi m-au fascinat de la început. Am învăţat atât de multe lucruri de la dânşii şi i-am îndrăgit atât de mult încât nu pot să ratez nicio ocazie de a-i reîntâlni.
Sper să reuşesc să-i conving să accepte invitaţia de a participa la o întâlnire cu membrii Cercului de istorie ,,Nemuritorii'' din Colegiul Tehnic Media. Îmi doresc foarte mult să realizez acest lucru pentru elevii mei.

4 comentarii:

Regele Sarpe spunea...

Ar fi grozav,chiar uluitor,am avut ocazia de a-le citi povestirile legate de acele clipe de cosmar in cartea pe care am primit-o de la dumneavoastra.As fi incantat daca as putea in vreun fel sa-i cunosc pe acesti eroi,caci,pana la urma ei sunt niste eroi,niste eroi care au razbit in lupta cu nazistii care nici nu pot fi numiti oameni.

Daniel Mălăelea spunea...

Voi incerca sa-i aduc in Media pentru a discuta cu voi despre ororile Holocaustului.

flofil spunea...

Vad ca sunteti foarte incantat de prelegerile despre Holocaust, dar oare numarul evreilor morti este atat de mare cum se spune?
De ce acum in scolile romenesti se studiaza istoria Holocaustului, istoria Europei, iar istoria Romaniei nu mai este studiata?
Cate ore sunt alocate martirilor romani care au murit in inchisorile comuniste din Roamania (Aiud, Suighet, Pitesti, Ramnicu Sarat, Jilava,Tg. Ocna etc.)?
Cati din elevii dumneavoastra au auzit de Valeriu Gafencu, Ion Ianolide, C-tin Cesianu, Aapazia Otel Petrescu,Demostene Andronescu, Alice Voinescu, etc.
Cate ore alocati pentru Marea Unire de la 1918?
Recent s-au implinit 137 ani de la nasterea "Sfinxului de la Badacin" Iuliu Maniu.
Asa ca trebuie sa fim mai incantati cand se tin prelegeri (din ce in ce mai rare)despre istoria acestui popor si despre eroii acestui neam.
Amintiti elevilor dumneavoastra si despre ororile comunismului (cand s-au ucis mai multi oameni decat a ucis Hitler in al doilea razboi in lagarele naziste).

Cu respect.

Daniel Mălăelea spunea...

Flofil, ma bucur ca ai intrat pe blogul meu. Sunt de acord cu tot ceea ce afirmati. Sa stiti ca eu imi fac datoria de bun roman si incerc sa evoc eroii neamului din absolut orice perioada istorica. Pentru ca programa scolara nu mai cuprinde importante teme din istoria nationala sau orele sunt insuficiente, am infiintat Cercul de istorie ,,Nemuritorii'' din Colegiul Tehnic Media. O parte din activitatea acestuia o regasiti si pe acest blog. M-as bucura sa tinem legatura.
Am un elev (Nicolae Mirea) care stie o multime de lucruri despre multi dintre cei enumerati de dv. Cred ca ati ramane placut impresionat de cunostintele acestui tanar care este in mare parte un autodidact. Multi dintre elevii mei cunosc destul de multe despre Ion Gavrila Ogoreanu, Maria Rizea, Iuliu Maniu, Corneliu Coposu, Ionel Bratianu