sâmbătă, 22 noiembrie 2008

Elevii îşi vor evalua profesorii

,,Pe bune? Adică eu aş putea da note profesorilor mei?”, ne privea bucuros Costi, elev în clasa a X-a, când i-am spus că Ministerul Educaţiei a propus ca elevii să-şi evalueze profesorii. „Profei de română din generală i-aş da nota 1, dar nici pe ăla nu-l merită, pentru că era o nenorocită. Ţipa la noi, era dusă cu capul. Mai am o profă de info acum, care ne pune să scriem mult şi vorbeşte foarte rapid, iar noi nu înţelegem. Ne ameninţă că, dacă nu venim la ore, ne pune doi, că ea respectă regulamentul. N-am mai văzut aşa profesoară, i-aş da nota 3!”, ne-a declarat Costi, elev la Colegiul Tehnic Media din Capitală.
Dacă ar avea dreptul să-şi evalueze profesorii, elevii ar fi necruţători. Profesorii ar fi lăsaţi corigenţi pe bandă rulantă uneori îndreptăţit, alteori doar din răzbunare. Fie că predau fără să se asigure că elevii au înţeles ceva, fie că îi pun pe elevi să conspecteze din manuale în timp ce ei îşi beau cafeaua în cancelarie, fie că dau lucrări de control neanunţate, profesorii ar fi puşi imediat la colţ de elevii lor. „Profesorului de tehnologie i-aş da nota 7 pentru că predă şi vorbeşte prea mult. Noi înţelegem cam un sfert din ce predă şi multe lecţii nu ne sunt de folosul care trebuie. Profesorul ar trebui să fie de viaţă şi să vorbească cu noi ca de la tovarăş la tovarăş”, ne-a spus şi Florin, de la acelaşi liceu bucureştean.
Sursa: www.gandul.ro

Niciun comentariu: