luni, 22 august 2011

Succes la examenul de bacalaureat!

       A început sesiunea de toamnă a examenului de bacalaureat. Condiţiile de desfăşurare vor fi la fel de dure. În toate centrele de examen vor exista camere video. Subiectele vor fi la fel de grele, iar exigenţa evaluatorilor va fi la fel de ridicată. În aceste condiţii, normale pentru un sistem educaţional corect, dar deosebite pentru realitatea românească, eu cred că promovabilitatea va fi mult mai scăzută decât în iulie. Mă aştept să promoveze cel mult 25% dintre candidaţi. Profesorul Ştefan Vlaston declara ieri pe un post de televiziune că promovabilitatea va fi între 5-10%. Şi eu cred că procentul de promovabilitate ar trebui să fie în jur de 10, dar pentru că sărăcia este foarte mare în rândul profesorilor, pentru că mulţi dintre cei care fac parte din comisiile de examen sunt imorali, pentru că elevii sunt maeştri în copiat, promovabilitatea va ajunge undeva între 20-25%.
      Discutam zilele trecute cu unii dintre foştii elevi şi aceştia îmi spuneau că sunt optimişti şi că se aşteaptă, de data aceasta, să promoveze, deoarece au făcut meditaţii. Bieţii de ei, habar nu au că de fapt nivelul cunoştinţelor lor, mai ales la matematică şi fizică, este atât de scăzut încât în 2 luni nu se pot face minuni. 
    Aş vrea, din tot sufletul, ca foştii mei elevi să promoveze într-un număr cât mai mare. Sunt sceptic în privinţa şanselor lor de reuşită, dar le ţin pumnii.

Niciun comentariu: