joi, 4 august 2011

Ca de la profesor de istorie la profesor de istorie, un sfat amical pentru Crin Antonescu

       Sunt profesor de istorie şi, de multe ori, obişnuiesc să recomand celor din jur să reflecteze asupra pildelor oferite de istorie. Cu toată prietenia şi consideraţia pe care i le port, îi recomand lui Crin Antonescu, colegul meu de breaslă, să reflecteze asupra celor spuse de Vlad Ţepeş braşovenilor, la începutul domniei:
"Gândiţi-vă şi voi că, atunci când un om sau un domn este tare şi puternic, atunci poate face pace cum vrea; iar când e fără putere, unul mai tare va veni asupra lui şi va face cu dânsul ce va vrea." 
        Cred că ar fi cazul ca preşedintele PNL să intervină şi să împiedice mişcările de trupe din PNL. Blogurile, site-urile oamenilor de presă sunt pline de informaţii neliniştitoare legate de viitorul PNL. Eu cred că unele dintre ele sunt adevărate şi ar trebui să ne pună pe toţi pe gânduri.

20 de comentarii:

Adrian spunea...

Nu v-ati prins? PDL-ul are oameni platiti din bani publici pentru a face diversiune pe bloguri si pe site-uri. In urma cu cateva luni bombardau sindicatele discreditand pe lideri pentru a abate atentia de la lucraturile care se faceau cu LEN, cu Codul muncii, cu Legea dialogului social, cu Legea salarizarii in invatamant. La fel, anuntau miscari mari de trupe. Blogul d-ului L.M.Pop este martor. Si-au atins scopul introducand relativ usor aceste legi dar nu a plecat nimeni din sindicate (in afara de cei concediati, bineinteles). Acum, scopul lor este modificarea Constitutiei, introducerea votului prin corespondenta si Legea reorganizarii teritoriale. Apoi, se apropie alegerile. Cu aceeasi oameni, diversiunea este indreptata in mod firesc spre partidele din opozitie. Atentie, deci, spre ce trebuie sa fie indreptat Crin Antonescu.

Daniel Mălăelea spunea...

Adrian, sunt liberal si vad in jurul meu si lucruri care nu-mi plac. Se spune ca nu iese fum fara foc. Ceva mocneste in PNL si nu este deloc bine. Unii dintre noi îi promoveaza pe bloguri pe Dinu Patriciu si Ludovic Orban. De ce nu ne-am uni eforturile ca sa-i promovam pe Crin Antonescu, Mircea Diaconu, Eduard Hellvig si ceilalti membri ai ,,guvernului din umbra'' propus de PNL?

Vasile Baescu spunea...

Profesore, care "guvern din umbra"???
Poate guvernul din intuneric....pentru ca nu se vede!!!
Nimeni nu promoveaza pe nimeni in detrimentul altcuiva! Mai ales daca este vorba de oameni din PNL!!!
Dar asta nu inseamna ca trebuie sa tacem cand vedem lucruri evidente, ce caracterizeaza delasarea, indiferenta si miserupismul asupra lucrurilor care se intampla in defavoarea noastra! Stii cumva cati primari PNL au fost deja racolati de catre alte partide in special de UNPR? Ia intreaba-l pe Misu Voicu, de la el din colegiu cati au plecat???
Astea sunt probleme reale, pe care trebuie sa le semnalam, nu sa ne facem ca nu exista si sa ne vedem de aparitiile la TV, linistiti si odihniti...!!!

Lilick Auftakt spunea...

Pai cine te impiedica sa ii promovezi, Daniel? Pe Diaconu l-am promovat si invitat la Club. A venit, iar discutiile cu el au fost superbe. Crin din pacate nu a venit, desi a fost invitat oficial de trei ori. Tu de ce nu te implici? Invita-l tu, poate vine.

Daniel Mălăelea spunea...

PNL este pe un drum pe care toti il dorim incununat de succes. Eu cred ca echipa lui Crin Antonescu trebuie sprijinita de tori cei care suntem sau ne declaram liberali. Putem sa-i criticam, putem sa le spunem unde gresesc si ce ar mai trebui facut, dar nu cred ca este bine sa incurajam disidentele si vendetele.

Anonim spunea...

Toata discutia asta m se pare de un penibilism fara margini.In primul rand ca IN PNL NU EXISTA NICIO DISIDENTA.TOTUL E O FACATURA A PEDELICILOR CARE INCEARCA SA PROVOACE CERTURI IN USL.Adica am ajuns atat de idioti incat sa credem ca persoane ca Orban sau Vosganian sau Melescanu vor sa faca rau partidului?Chiar atat de creduli sa fim noi?Eu nu cred o iota din toata aceasta diversiune si parerea mea este ca aceste teme ar trebui complet ignorate de de blogerii ce sustin USL.A propaga asemenea prostii si a le si mai comenta este o imensa ineptie si nu ne poate face decat rau.
M-am saturat sa tot aud aceste tampenii si cum unii blogeri pun botul la ele.

Gondolin spunea...

Si eu sunt tot profesor de istorie si sincer as ezita sa ofer spre exemplu vre-un citat din Tepes, fie si doar referindu-se la arta coacerii turtelor.
Nu se poate compara monarhia de tip feudal cu un partid si cu asta gred ca am spus totul.
In ceea priveste grupurile intrapartinice ele sunt firesti in cazul organizatiilor de partid, aici si oriunde. Arta conducerii fiind tocmai sa armonizeze interesele particulare ale respectivelor grupuri sub umbrela unui interes mai general, de partid si/sau national.
M-as teme sa fac parte dintr-un aprtid in care doar unul vorbeste. ceilalti executa.
Tot atat de adevarat ca in clipe de mare tensiune politca, asa cum traversam, respectivele interese particulare sau de grup, chiar daca legitime in sine, trebuie sa faca, in mod constient, un pas inapoi.

Daniel Mălăelea spunea...

Domnule Gondolin, este dreptul meu sa-l dau exemplu pe Tepes sau pe Tudor Vladimirescu, atata timp cat eu cred in acel lucru. Si chiar se potriveste ceea ce a spus Tepes la situatia de astazi din PNL. Fraza din finalul comentariului dv imi place. Si eu gandesc la fel.

Lilick Auftakt spunea...

Daniel, astazi am asistat la sedinta TNL sector 3 de la Cafeneaua liberala, unde a fost invitat din nou Ludovic Orban. Florin Alexe l-a invitat. I s-au pus o groaza de intrebari, a fost frumos. Pacat ca nu ai fost.

Constantin Ioan BRINCUS spunea...

Fara comentarii :
http://www.inpolitics.ro/scenariu-bomba-patriciu-premierul-lui-basescu-art64967.aspx#

membru PNL sector 3 spunea...

Domnule Malaelea,
sunt convins ca va inselati pentru ca vorbiti in necunostiinta de cauza. Am participat la trei intalniri ale bloggerilor liberali (la altele nu am putut participa, din lipsa de timp). Din ce am vazut acolo sunt intalniri libere, in care tuturor invitatilor li se pun intrebari critice si se dezbat probleme de actualitate din viata politica. Nu am avut niciodata impresia ca se promoveaza o anumita persoana, din contra invitatii au fost stransi cu usa de intrebari neplacute. Nici nu poate fi vorba de a promova divergente sau disidente in sanul partidului. Poate veniti si Dvs. la urmatoarea intalnire pentru a va edifica.

Daniel Mălăelea spunea...

Vin la orice intalnire, daca timpul imi permite. Sper sa am ocazia sa-i vad la aceste intalniri si pe Eduard Hellvig, Claudiu Doltu, Dan Mihalache, Rares Manescu, Iulia Huiu, fostul meu coleg de facultate George Scutaru si, mai ales, pe Crin Antonescu.

Lilick Auftakt spunea...

Daniel Malaelea, se vede ca vorbesti fara sa stii. Pacat ca nu vii totusi la intalniri. Cu Hellvig nu ne-am intalnit deoarece nu avem niciun contact al lui. In rest... Cu Dan Mihalache bloggerii s-au intalnit si o sa se mai intalneasca. Cu Iulia Huiu de asemenea. Codrin Scutaru a organizat chiar el intalniri la Club, de exemplu cele cu Daniel Constantin. Pe Doltu nu l-am vazut decat o singura data, la o dezbatere a Institutului Bratianu, unde bloggerii au fost chemati sa promoveze actiunea si au facut-o. Cu Ramona Manescu bloggerii s-au intalnit la Bruxelles, de asemenea si cu Rares comunicam des si ne intalnim si e invitat la Club. Iar despre Crin Antonescu ti-am spus ca i-am trimis 3 invitatii: prin Dan Mihalache, prin Andrei Chiliman si prin inca cineva. Nu a venit. Te rog mult ca inainte sa mai scrii asa ceva sa ne intrebi, din moment ce nu participi la intalniri desi sunt anuntate pe facebook si pe bloguri.

Daniel Mălăelea spunea...

Lorena Topcsov, vrei cumva sa-ti si cer parerea despre ce ar trebui sa scriu? De ce te-a deranjat faptul ca am scris ca vreau sa-i vad la aceste intalniri cu bloggerii pe liderii liberali care sunt in echipa lui Crin. Am si enumerat cativa dintre ei. Nu am spus ca nu i-ati invitat voi, pentru ca nu stiu. Si, atentie!, vorbeam despre Rares Manescu, nu despre Ramona Manescu.

Daniel Mălăelea spunea...

Lorena Topcsov, incepi sa incurci liberalii intre ei. Prietenul nostru Codrin Scutaru nu este acelasi cu George scutaru, fost corespondent al PROTV si MEDIAFAX, pe vremuri, in Rusia, fostul meu coleg de la Facultatea de Istorie intre 1992-1997, actualmente presedinte al PNL Buzau si vicepresedinte al Comisiei de aparare din Camera Deputatilor.

Lilick Auftakt spunea...

Da, trebuie sa ma intrebi, ca ma cunosti, imi stii adresa de mail, telefonul, inainte sa insinuezi ceva despre mine sau colegii nostri, asa cum ai facut-o. Ai vorbit despre ceva care "mocneste", ai vorbit despre "promovare", cand noi doar am scris la fel despre toti cei care au fost, adica am povestit ca ne-am intalnit si ce am vorbit. Cred ca asa se face civilzat si colegial, nu? Eu ti-as telefona daca as vrea sa scriu despre ceva din ceea ce faci tu, sa te consult. Cu Rares Manescu vorbim mult mai des decat iti imaginezi. Chiar si maine ne intalnim cu el. Am citit gresit Codrin Scutaru, scuze. Inca ceva, daca vrei sa inviti pe cineva, ca blogger, la Club, poti sa o faci. Toti colegii nostri stiu ca pot invita pe cine vor ei si o si fac. Dar e mai simplu sa ataci, nu?

Daniel Mălăelea spunea...

Lilick, am si eu, ca si voi, dreptul la opinie. Voi invitati pe cine vreti si este problema voastra. Eu pot sa nu fiu de acord si sa scriu despre ceea ce cred eu ca trebuie sa scriu. Momentul ales mi s-a parut nefericit si, mai ales, inlocuirea de ultima ora. Tocmai ce ma pregateam sa vin si eu. Discutasem cu tine una si de fapt era vorba despre altceva. Tu m-ai consultat pe mine? Si eu sunt blogger liberal.

Daniel Mălăelea spunea...

,,Ai vorbit despre ceva care "mocneste", ai vorbit despre "promovare''''
Lilick, nu eu am scris, ci altii mai priceputi decat mine. Eu doar am preluat si mi-am spus opinia. Cred ca mai multa comunicare intre noi nu ar strica.

Lilick Auftakt spunea...

Daniel, ti-am zis ca fiecare invita aici. Nu invit doar eu, din contra. Majoritatea invitatiilor sunt facute de colegii nostri din PNL, cu cateva zile inainte, si anuntate, timp in care toata lumea se sfatuieste, face intrebari, trimite. Lucrul asta se face insa deschis, pe facebook, si toti isi pot da cu parerea. Nu am alta cale, o alta platforma pe care putem comunica toti. Ai fost insa printre putinii care au primit invitatii si personal. Stiai ca ne vedem cu Orban. Nu tin minte sa-mi fi scris ca nu esti de acord si de ce. Initiativa cu Orban, de exemplu, ca el e ultimul, nu a fost a mea. Ci a liberalilor de la sectorul 3, unii dintre ei si bloggeri, ca Cepeca, Lucretiu Tudoroiu. Plus Alexe. Imi pare rau ca ei nu te-au consultat.

Daniel Mălăelea spunea...

Lilick, eu pe Orban il cunosc de prin 1996, cand eram in PL 93, alaturi de Teo Nicolescu, Ana-Maria Valica si alti studenti ai Facultatii de Drept. Ludovic era cel care ne coordona pe noi. Pe mine m/a surprins neplacut inlocuirea de ultim moment a lui Orban cu Patrciu.Eu sunt un admirator al Clubului bloggerilor liberali si, totodata, un membru al acestuia. In acel moment am considerat ca datoria noastra, a bloggerilor liberali este alta decat aceea de a-l asculta pe Dinu Patrciu. Ma bucur ca totul este ok. PNL nu sta in Dinu Patriciu. Crin Antonescu trebuie sustinut si atunci cand unora ni se pare ca greseste.Sunt convins ca toti bloggerii liberali gandesc la fel in aceasta privinta. Voi participa la toate intalnirile la care timpul imi va permite. Din fericire pentru mine, dar si din nefericire, din unele puncte de vedere, cam in toate dupa-amiezele si serile din timpul saptamanii, eu am sedinte, intalniri, actiuni in care, ca un soldat credincios al PNL, incerc sa-mi fac cat mai bine datoria. Dar, voi fi bucuros sa fiu din nou alaturi de voi.