Ministrul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, dl. Daniel Petru Funeriu, a declarat astăzi, 16 februarie, la dezbaterea organizată de Comisia pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport a Camerei Deputaţilor, că reforma curriculară este prinicpala prioritate a mandatului său. „Curriculumul e cea mai importantă parte a sistemului educaţional. Modernizarea curriculară este o prioritate a mandatului meu, dar curriculum-ul trebuie să fie perfect corelat şi cu evaluarea şi cu ciclurile de învăţământ", a declarat ministrul Educaţiei.
Ministrul Daniel Petru Funeriu a susţinut că restructurarea curriculară este absolut necesară, deoarece în actuala sa formă, curriculumul este principala sursă a inechităţii din sistemul de învăţământ românesc. „Avem două opţiuni. Prima opţiune este aceea să ne grăbim şi să încercăm să venim cu un nou curriculum încă din anul şcolar 2010-2011. Angajamentul meu este clar: să avem un curriculum cel târziu în anul şcolar 2011-2012. Voi vedea care este raportul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, fundamentarea acestuia şi conţinutul acestui raport şi dacă în acest an este raţional să avem un nou curriculum. S-ar putea să descoperim că este raţional să-l avem doar pentru clasele de intrare în cicluri - clasa I-a, a V-a şi a IX-a. Trebuie, aşadar, să vedem lucrurile într-un mod foarte echilibrat. Opţiunea mea este să ne grăbim, dar nu să ne pripim", a declarat ministrul Daniel Petru Funeriu.
Ministrul Educaţiei a mai spus că elevii şi părinţii ar trebui să fie centrul de greutate al discuţiei din jurul şcolii: „Părinţii trebuie să capete un rol mult mai important şi în definirea curriculumului şi în modul de administrare a şcolii. De aceea, opţiunea majoră pe care ministerul o are este ca părinţii să fie prezenţi în proporţie de 1/3 în administraţia fiecărei şcoli, iar 20% din curriculum să poată să fie decis la nivelul şcolii. Cred că această componentă locală este deosebit de importantă, inclusiv în ceea ce priveşte curriculumul".
Dezbaterea organizată astăzi la Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor a avut ca subiect conţinutul manualelor de limba română şi istorie din ciclul primar şi al manualelor de limba şi literatura română din ciclul gimnazial.
BIROUL DE PRESĂ
Sursa: www.edu.ro
Ministrul Daniel Petru Funeriu a susţinut că restructurarea curriculară este absolut necesară, deoarece în actuala sa formă, curriculumul este principala sursă a inechităţii din sistemul de învăţământ românesc. „Avem două opţiuni. Prima opţiune este aceea să ne grăbim şi să încercăm să venim cu un nou curriculum încă din anul şcolar 2010-2011. Angajamentul meu este clar: să avem un curriculum cel târziu în anul şcolar 2011-2012. Voi vedea care este raportul Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei, fundamentarea acestuia şi conţinutul acestui raport şi dacă în acest an este raţional să avem un nou curriculum. S-ar putea să descoperim că este raţional să-l avem doar pentru clasele de intrare în cicluri - clasa I-a, a V-a şi a IX-a. Trebuie, aşadar, să vedem lucrurile într-un mod foarte echilibrat. Opţiunea mea este să ne grăbim, dar nu să ne pripim", a declarat ministrul Daniel Petru Funeriu.
Ministrul Educaţiei a mai spus că elevii şi părinţii ar trebui să fie centrul de greutate al discuţiei din jurul şcolii: „Părinţii trebuie să capete un rol mult mai important şi în definirea curriculumului şi în modul de administrare a şcolii. De aceea, opţiunea majoră pe care ministerul o are este ca părinţii să fie prezenţi în proporţie de 1/3 în administraţia fiecărei şcoli, iar 20% din curriculum să poată să fie decis la nivelul şcolii. Cred că această componentă locală este deosebit de importantă, inclusiv în ceea ce priveşte curriculumul".
Dezbaterea organizată astăzi la Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor a avut ca subiect conţinutul manualelor de limba română şi istorie din ciclul primar şi al manualelor de limba şi literatura română din ciclul gimnazial.
BIROUL DE PRESĂ
Sursa: www.edu.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu