sâmbătă, 9 iulie 2011

Vremea analizelor

      Rezultatele examenului de bacalaureat sunt dezastruoase la nivel naţional, la nivelul Capitalei si, mai ales, la nivelul Colegiului Tehnic Media. Sunt convins că la nivelul MECTS, al ISMB si al Colegiului Tehnic Media vor fi facute analize temeinice si vor fi luate masuri de ameliorare a situatiei. Este clar pentru toată lumea că aşa nu mai merge. Sigur că vinovaţi suntem toţi cei din sistem, începând cu ministrul şi secretarul de stat, continuând cu inspectorii, directorii, profesorii şi terminând cu părinţii şi elevii. Gradul de vinovăţie al fiecăruia dintre aceşti factori este diferit de la caz la caz. Mulţi dintre directori şi profesori au partea lor de vină, dar la fel de vinovaţi sunt elevii şi părinţii acestora. Fără să fac eu o analiză completă a rezultatelor foarte slabe obţinute la nivelul Capitalei şi al Colegiului Tehnic Media, vreau să adresez câteva întrebări, ale căror răspunsuri mi se par edificatoare pentru aceste rezultate, sub orice aşteptări pentru cei care nu au prea multe legături cu sistemul de învăţământ preuniversitar şi cu realitatea din şcolile şi liceele noastre, dar în concordanţă cu lucrurile grave existente în sistem.
     Cum ar putea să promoveze examenul de bacalaureat, chiar dacă ar avea profesori foarte competenţi şi responsabili, elevi care au acumulat mai mult de 200 de absenţe într-un an şcolar, majoritatea nemotivate? Cum ar putea să promoveze examenul de bacalaureat elevi care nu au învăţat niciodată la vreo materie, inclusiv la materiile de examen? Cum ar putea să promoveze examenul de bacalaureat elevi care la simularea examenului de bacalaureat, susţinută cu o lună înainte de examen, au obţinut nota 2,00, 2,50 sau 3,00? Cum ar putea să promoveze examenul de bacalaureat, cu media 6,00, elevi care au avut media de admitere în clasa a 9-a sub 4,50?

Niciun comentariu: