duminică, 9 august 2009

Adio, activităţi extraşcolare!

Ministrul Educaţiei a declarat la Realitatea TV că o găseşte total responsabilă de înecul copiilor de la Eforie Sud pe profesoara însoţitoare.

"Dacă ţi-ai asumat răspunderea pentru un grup de copii, tu eşti responsabil integral pentru această asumare. Nu era o sarcină de servici, şi-a asumat-o de bunăvoie", a declarat Ecaterina Andronescu.

Ministrul a precizat că un asemenea om nu are ce căuta într-o asemenea meserie. "Pot să presupun că i se putea întâmpla în calitatea pe care o are şi într-o oră de clasă", a spus Andronescu.

Doi copii din judeţul Iaşi, Roşu Adrian, în vârstă de 13 ani şi Mirel Enache, tot de 13 ani, aflaţi într-o tabără internaţională la Eforie Sud s-au înecat sâmbătă. Cei doi copii aflau pe o plajă neamenajată din Eforie, alături de alţi copii, şi s-au aventurat în larg, deşi în zonă erau nişte curenţi foarte puternici.

Poliţia a demarat cercetările în acest caz. Cadrul didactic care îi însoţea pe copii, profesoara Elisabeta Mincior, a fost audiată de poliţişti.

Sursa:www.gardianul.ro

De mai bine de 10 ani organizez pentru elevii mei 4-5 excursii pe an. Sunt, probabil, singurul profesor din Media care acordă atenţie acestei componente a activităţii educative. Pentru aceste activităţi desfăşurate în timpul meu liber şi pe banii mei nu am primit nici măcar amarâtul de premiu de 2%. Am riscat mult de fiecare dată, încercând să le fac bucurii elevilor mei. De acum, voi renunţa să organizez astfel de activităţi. Îmi sunt dragi elevii mei, dar şi eu am copil de crescut. Nu vreau să plătesc pentru nebuniile şi lipsa lor de educaţie.

sâmbătă, 8 august 2009

Parcul Teatrului ,,Masca''

Aflat în apropierea Parcului Bazilescu, acest părculeţ este locul preferat de joacă al multor copii, printre care şi Alinuţa mea. Aici copiii noştri au numeroase posibilităţi de petrecere plăcută a timpului liber. Poate că singurul inconvenient este faptul că se află într-o zonă intens circulată.










Ne-a părăsit Tatiana Stepa!


Am iubit Cenaclul Flacăra, iar cântecele Tatianei Stepa mi-au mângâiat mereu sufletul. De acum o voi asculta doar în înregistrări. Ne rămân minunatele sale cântece. Ce mare artistă ne-a părăsit! Dumnezeu să o odihnească!

miercuri, 5 august 2009

Cursa de biciclete

Poster Burta Jos 2

15 august, ora 10, Parcul Izvor. Bicicleta ori aveti voi, ori luati de la fata locului. Plecăm din faţa Palatului Parlamentului, ajungem la Mogoşoaia, iar apoi ne întoarcem. Sper să participaţi în număr cât mai mare. Câştigaţi sănătate şi legaţi prietenii.

Aceasta invitatie este pentru toti doritorii de putina miscare pe biciclete!

luni, 3 august 2009

Elevii, reprezentaţi de ANOSR, cer dreptul de a-şi evalua profesorii

Elaborarea proiectului Codului Educaţiei a continuat, ieri, prin adoptarea articolelor referitoare la statutul elevilor şi la componenţa CA al şcolilor. ANOSR a prezentat statutul elevului – document propus în numele Consiliului Naţional al Elevilor pe care îl reprezintă organizaţia studenţească – statut prin care se definesc drepturile şi obligaţiile celor care urmează cursurile învăţământului preuniversitar. Printre drepturile pe care elevii ar fi dorit să le regăsească în noua lege se numără şi dorinţa acestora de a-şi reprezenta colegii în CA al şcolii, fără condiţionarea acestei reprezentări de rezultatele lor şcolare. De asemenea, elevii propun să aibă dreptul de a-şi evalua dascălii şi dreptul de a beneficia de proprietate intelectuală asupra materialelor realizate. Elevii solicită şi dreptul de „a sesiza anonim(?) un abuz sau o neregulă în procesul educaţional“ şi dreptul de a fi ocrotiţi de orice repercusiuni negative ce s-ar putea exercita asupra celui ce sesizează. O parte din aceste drepturi au fost preluate în proiectul dezbătut de către ministrul Andronescu şi sindicate, dar forma finală a documentului nu este încă gata.
Sursa: www.gandul.info
Mi se pare firesc ca elevii să fie reprezentaţi în Consiliul de Administraţie. Ei erau reprezentaţi şi până acum de un elev, numai că acesta nu era invitat la şedinţe decât foarte rar. În niciun caz, reprezentanţii elevilor în C.A. nu pot fi aleşi dintre elevii cu absenţe numeroase, cu abateri disciplinare sau cu rezultate foarte proaste la învăţătură. Dreptul de a face sesizări anonime mi se pare o aberaţie. Elevii trebuie învăţaţi să îşi asume responsabilitatea acţiunilor pe care le întreprind.

Modificări semnificative în învăţământ, potrivit Codului Educaţiei

Modificarea sistemului de admitere la liceu, micşorarea numărului de probe la bacalaureat şi înfiinţarea unui Colegiu al profesorilor, după modelul Colegiului Medicilor, sunt principalele noutăţi pentru învăţământul preuniversitar, propuse de Ministerul Educaţiei după discuţiile cu sindicatele.

Trecerea de la gimnaziu la liceu se va face tot pe baza repartizării computerizate şi a programelor de consiliere profesională organizate de şcoli. La admiterea în liceu, se va ţine cont de media generală obţinută pe parcursul claselor V-VIII, care va avea o pondere de 50% din media finală, şi de nota la un test structurat după model european, care va deţine tot o pondere de 50% şi care reprezintă, de fapt, noutatea adusă în locul tezelor unice. La acest test, care va fi susţinut, în scris, în semestrul al doilea din clasa a VIII-a, vor fi verificate competenţele cheie obţinute de elev, prin întrebări din mai multe domenii. Testul va fi dat şi la finalizarea ciclului primar, ca verificare înainte de gimnaziu, însă nota astfel obţinută nu va conta ulterior la admitere.

În ceea ce priveşte bacalaureatul, acesta va avea două etape. Pe parcursul clasei a XII-a, vor fi evaluate, prin verificări orale, competenţele de comunicare în limba română şi, după caz, în limba maternă. Tot în timpul ultimului an de liceu, vor fi susţinute două examene de verificare a cunoştinţelor de folosire a computerului şi de limbi moderne. Toate aceste evaluări din timpul anului şcolar sunt eliminatorii.

La finalul clasei a XII-a, în cadrul bacalaureatului se vor susţine trei, respectiv patru probe scrise, în cazul elevilor care au studiat în limba maternă. Disciplinele de examen vor fi limba română, o probă obligatorie corespunzătoare profilului, matematică sau istorie, şi una la alegere, în funcţie de profil. La această ultimă probă, elevii care au absolvit un profil real vor putea alege între chimie, fizică, biologie şi informatică, iar cei de la profil uman, între economie, geografie, logică, psihologie şi filosofie.

Practic, probele orale de la bacalaureatul de până acum au fost înlocuite cu evaluările din timpul anului şcolar şi, în plus, a fost eliminată ultima probă de bacalaureat, cea la discipline din altă arie curriculară decât cea absolvită, unde mai mult de jumătate din candidaţi alegeau proba la educaţie fizică.

Alte modificări prevăd ca învăţământul obligatoriu să aibă 11 clase, incluzând grupa pregătitoare pentru şcoală, ministerul angajându-se să generalizeze învăţământul de 13 clase. Elevii vor fi înscrişi în clasa I dacă împlinesc vârsta de 6 ani în anul în care încep şcoala.

În ceea ce priveşte disciplina în şcoli, ministerul vrea să înfiinţeze un Colegiu al profesorilor şi o Cartă a autonomiei şcolare. Potrivit participanţilor la discuţiile despre noua lege a învăţământului, Colegiul profesorilor va fi responsabil de analizarea şi sancţionarea cazurilor de indisciplină şi imoralitate printre cadrele didactice, similar Colegiului Medicilor în domeniul sanitar, iar Carta autonomiei ar urma să stabilească limitele în care s-ar propaga puterea instituţiilor de învăţământ, mai exact regulamentele de ordine interioară, statutul elevului şi metodologiile după care elevii şi părinţii vor fi implicaţi în luarea deciziilor ce privesc şcoala.

Deocamdată, ministerul şi partenerii de dialog nu au stabilit în detaliu care vor fi criteriile după care va funcţiona Colegiul profesorilor, în ce limite se defineşte indisciplina şi nici care sunt sancţiunile propuse pentru diferite abateri. Nici prevederile Cartei nu au fost încă stabilite, toate acestea urmând să fie definitivate de Ministerul Educaţiei.

O altă propunere venită în urma discuţiilor ministerului cu sindicatele se referă la alegerea directorului de şcoală. Acesta va fi numit în funcţie în urma unui concurs organizat de Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ, format 50% din cadre didactice şi 50% din reprezentanţi ai Consiliului Local şi părinţi.

O problemă delicată în acest moment pare să fie predarea religiei în şcoli. Ministrul Ecaterina Andronescu propune ca religia să fie inclusă în programa şcolară obligatorie, însă, la cererea părinţilor, elevii vor avea posibilitatea de a nu frecventa orele la această disciplină.
Sursa: www.realitatea.net