vineri, 11 mai 2012

Din nou, despre istoria neamului românesc

       De când am intrat pe băncile şcolii, m-a fascinat istoria neamului românesc şi am citit multe cărţi de istorie. Din clasa a V-a am început să merg la biblioteca şcolii generale sau la biblioteca orăşenească pentru a împrumuta cărţi cu legende şi povestiri istorice sau romane istorice, pe care le citeam pe nerăsuflate. Aşa m-am apropiat, încă din copilărie, de eroii neamului românesc, despre care, mai târziu, aveam să învăţ la Facultatea de Istorie din Universitatea Bucureşti. Din fericire, eu am copilărit pe meleaguri încărcate de istorie şi am fost aproape de locuri şi imagini care amintesc de Ecaterina Teodoroiu, Tudor Vladimirescu, Gheorghe Magheru, ceea ce a făcut ca eu să îndrăgesc istoria naţională şi să fiu fascinat de personalităţile istoriei noastre.
      Astăzi, lucrurile nu mai stau deloc aşa. Reformele haotice, modificările succesive ale Planului cadru şi ale  Curriculumului au făcut ca eroii neamului românesc şi momente semnificative ale istoriei naţionale să rămână tot mai necunoscute copiilor noştri. Chiar zilele trecute le-am cerut unor elevi de clasa a 12-a să numească două personalităţi ale istoriei naţionale care i-au fascinat şi să precizeze de ce. De numit, le-au numit cu chiu, cu vai, dar niciunul nu a putut să spună şi de ce.

Niciun comentariu: